۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۳۰۳۶۱۳
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

نهادهای دولتی با اسراف در بیت‌المال رکود اقتصادی را رقم زدند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت عملی جامعة المصطفی(ص) با بیان اینکه به مصرف بی‌مورد بیت‌المال در نهادهای دولتی سبب کاهش چشمگیر فعالیت‌های تولیدی، رکود و بی‌کاری جوانان شده است، گفت: نامزدها و جریان‌ها انتخابی به جای تبلیغات سیاسی و حزبی با هزینه‌های بالا، برای افزایش اشتغال جوان چاره‌ای بیاندیشند.
حجت الاسلام والمسلمين ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، عضو هیأت عملی جامعة المصطفی(ص)، ظهر امروز در مراسم عزاداری امام حسن مجتبی(ع) که در مسجد مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم، برگزار شد، به تبیین اقتدار و صلابت امام دوم شیعیان پرداخت و گفت: این امام همانند امیرالمؤمنان(ع) دارای قدرت بودند و اما ایشان در این زندگی خویش در برابر معاویه نرمش قهرمانانه انجام دادند و این مسأله نشان دهنده اقتدار و صلابت ایشان است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی در ادامه سخنانش به اختلاف تاریخی درباره شهادت و ولادت ائمه اطهار(ع) اشاره کرد و گفت: برخی از مسائل در اسلام همانند عصمت انبیا و حقانیت ائمه اطهار(ع) از محکمات دین است و شک و شبهه‌ای در آن وجود ندارد، اما برخی از مسائل تاریخی روایات احکام همانند ولادت و شهادت ائمه اطهار(ع) از متشابهات بوده و در آن اختلاف ‌نظرهای بسیاری وجود دارد.

 

عضو هیأت عملی جامعة المصطفی(ص) عنوان داشت: یکی از شبهات تاریخی درباره وجود حضرت رقیه(س) است که در برخی منابع کهن تاریخی به وجود وی اشاره شده است و لازم به بررسی موشکافی تاریخی درباره زندگی وی نیست اما نباید در نقل قول‌های ضعیفی درباره وی باز نشر شود.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی بیان کرد: مرحوم آیت الله گلپایگانی گفته است که اینکه وجود و شهادت حضرت رقیه(س) را بپذیرم یا قبول نکنیم به ضروریات دین اسلام ضرر نمی‌زند، بلکه باید جلوی نقل و قولی‌ها ضعیف و دروغ درباره وی گرفته شود.

 

وی با اشاره به اختلاف تاریخی درباره شهادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: در برخی از منابع کهن و علمایی همانند شیخ مفید و شیخ کلینی تاریخ شهادت ایشان را آخر صفر ذکر کرده‌اند و در برخی دیگر متون تاریخی شهادت ایشان را 7 صفر اعلام شده و مناسب است در هر دور روز برای امام حسن مجتبی(ع) مراسم بزرگداشت و عزاداری برگزار شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی ابراز داشت: باید آیات و روایات فقهی به گونه دقیق و علمی بررسی شود و زیرا حکم دینی از آن‌ها صادر می‌شود، اما مسائل دیگر دینی همانند مسائل تاریخی قابل تسامح و چشم‌پوشی است.

 

وی در ادامه سخنانش به سیره زندگی امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و گفت: هیچ زمانی ایشان مشروعیت حکومت معاویه نپذیرفته بود و در سخنانی در مسجد مدینه فرمود که خلافت برای فردی سزاوار است که طبق قرآن و سنت رسول خدا(ص) عمل کند و فردی که برخلاف این دستورات عمل کند نمی‌تواند حاکم مسلمانان باشد.

 

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص) اظهار کرد: امام حسن مجتبی(ع) در سخنانی به ویژگی‌ها مسؤولان حکومتی اشاره کرده و فرموده است که حاکمان و مسؤولان نظام باید خداترس بوده و با عدالت و میانه‌رویی با مردم رفتار کنند، مال مردم را غصب نکنند و در مصرف بیت مال اسراف انجام ندهند.

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی عنوان داشت: مسؤولان کشور باید این سخنان و پندها عمل کنند تا اختلاس‌ها میلیاردی، اسراف در اموال بیت‌المال در نهادها و سازمان‌های دولتی انجام نشود.

 

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص) بیان کرد: مصرف بی‌مورد بیت‌المال در سازمان‌ها و نهادهای دولتی سبب کاهش چشمگیر فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی کشور شده است و در این زمان کشور در رکود اقتصادی به سر می‌برد و این مسأله سبب بیکاری از بسیاری جوانان و تعدیل نیروی در کارخانه‌ها و ادارات دولتی شده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی ابراز داشت: در نزدیک انتخابات قرار داریم و مناسب نامزدها و جریان‌ها انتخابی به جای تبلیغات سیاسی و حزبی با هزینه‌های بالا، برای افزایش کارآفرینی و اشتغال جوان چاره‌ای بیاندیشند./998/پ202/ف

ارسال نظرات