۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۳۰۳۶۱۷
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان:

امیدوار کردن دشمن، بزرگترین خیانت به امام و ولایت است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان با بیان این‌که امیدوار کردن دشمن، بزرگترین خیانت به امام و ولایت است، گفت: برای جلوگیری از نفوذ دشمن باید آمادگی داشته باشید تا دشمن به شما امیدوار نباشد که بخواهد دست به هر اقدامی بزند.
حجت الاسلام احسان الله محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام احسان الله محمدی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان بعد از ظهر امروز به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه بسیج ریشه قرآنی دارد، گفت: خداوند در قرآن صراحتا می فرماید‹‹ واعدو الهم ما استطعتم من قوه›› به این معنی که خودتان را در همه زمینه های نظامی، علمی، فرهنگی آماده و تجهیز کنید چون بسیج باید همیشه مجهز باشد.

 

وی بسیجیان را مدافعان ارزش های اسلامی در طول تاریخ دانست و افزود: در طول تاریخ انسان های با فضیلت و با شرافتی به عنوان مدافعان ارزش های اسلامی بودند و امروز نیز بسیجیان ما با همه توان جهت ترویج ارزش های اسلامی در صحنه هستند.

 

حجت الاسلام محمدی علت تأکید قرآن بر آمادگی را بستن راه نفوذ دشمن دانست و افزود: برای جلوگیری از نفوذ دشمن باید آمادگی داشته باشید تا دشمن به شما امیدوار نباشد که بخواهد دست به هر اقدامی بزند.  

 

وی از بسیجی به عنوان مدافع و یاور دین و سرباز و جانباز ولایت نام برد و با اشاره به این تعبیر امام راحل که بسیجی لشکر مخلص خدا است گفت: بسیجی مدافع دین و سرباز ولایت است و بر همین اساس بسیجی لشکرجندالله و لشکر مخلص خدا است.  

 

بسیج شجره طیبه و مدرسه عشق و عشق به وصال وعشق به شهادت است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان در ادامه با اشاره چندین ویژگی بسیجیان گفت: بسیجیان مدافعان حقیقی دین و محبت به خدا هستند و این ارتباط دو سویه بین خالق و مخلوق است که  باعث شده است تا خداوند انسان های مجاهد خستگی ناپذیر را دوست داشته باشد و آنها نیز خداوند را دوست دارند ، بنابراین وقتی بسیج  محبت خدا  می شود تبدیل به شجره طیبه و مدرسه عشق و عشق به وصال وعشق به شهادت می شود.

 

وی از تولی و تبری به عنوان دومین ویژگی بسیج نام برد و افزود: خداوند پیامبر و ائمه را دوست دارد و پیروان ائمه و دوستان آنها را دوست دارد و دشمنان ولایت و ائمه را دشمن خود می داند و در زیارت عاشورا صراحتا به آن اشاره شده است.

 

حجت الاسلام محمدی همچنین سومین ویژگی بسیج را جهاد همه جانبه در راه خدا دانست و گفت: جهاد به معنای بکار گیری همه توان در پیکار با همه ضد ارزش های اخلاقی و اعتقادی با هدف ایجاد حکومت اسلامی و رشد و تکامل جامعه اسلامی است.

 

وی در ادامه مقاومت در برابر تهاجم تبلیغاتی و نظامی دشمنان اسلام و نظام اسلامی را چهارمین ویژگی بسیج اعلام کرد و یاد آورشد: مقاومت در برابر نفوذ دشمن و ایستادگی در برابر زیاده خواهی دشمن، عقب نشینی نکردن از آرمان ها و ارزش های اصیل انقلاب و امام و شهدا از دیگر ویژگی های بسیج است.

 

دشمن را امیدوار کردن بزرگترین خیانت به امام و ولایت است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان همچنین با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که بعد از برجام برخی سهل اندیشی کرده و یا برخی ممکن است خیانت کنند و راه نفوذ دشمن را باز بگذارند گفت: امروز بزرگترین خیانت به امام و اندیشه امام و شهدا و ارزش های  اسلامی، همصدا و هم نوا شدن با دشمن است.

 

وی افزود: امروز دشمن را امیدوار کردن به طوری که دشمن باور کند ارزش های ما تغییر کرده است و از آرمان های خود برگشته ایم بزرگترین خیانت به امام و ولایت است.   

 

حجت الاسلام محمدی تأکید کرد: امروز مقاومت در برابر تهاجم دشمن از ویژگی های شاخص و بارز بسیجیان است، از این رو شاهد تشکیل بسیج دهها میلیونی در سراسر کشور هستیم که به عنوان سرباز جان برکف ولایت با همه توان در صحنه حضور دارند.  

 

تشکیل بسیج در جهت تقویت و تحکیم و تحقق ارزشهای اسلام و انقلاب اسلامی است

در ادامه سرهنگ باقر فرهنگ فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه کاشان نیز تبریک هفته گرامیداشت بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا دفاع مقدس و تبریک ولادت امام هفتم امام موسی کاظم(ع)  فلسفه تشکیل بسیج را یاد آورشد و گفت: تشکیل بسیج به عنوان یک نهاد ارزشی در مجموعه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و تحکیم و تحقق ارزشهای اسلام و انقلاب اسلامی است.

 

وی فلسفه تشکیل را از ابتدای خلقت بشریت دانست و با اشاره به این تعبیر امام راحل مبنی بر این که  بسیج لشکر مخلص خدا است افزود: این لشکر مخلص، بی توقع، کم هزینه و فراگیر نقش خودش را هم در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن به صورت همه جانبه و به شایستگی انجام داده است.

 

فرهنگ همچنین به نقش بسیج در دوران  هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن اشاره کرد و یاد آورشد: درشرایطی جنگ هشت ساله را به جمهوری اسلامی ایران تحمیل کردند که انقلاب اسلامی در ابتدای راه با مشکلات و نابسمانی های داخلی، اقتصادی و فروپاشی ارتش وابسته به رژیم طاغوت روبرو بود.

 

وی افزود: با توجه به فرمان تاریخی امام راحل مبنی بر تشکیل این نهاد ارزشی در پنجم آذر 58  چنان جبهه ای را در مقابل تهاجم دشمن ایجاد کرد که علیرغم حمایت های همه جانبه از صدام رزمندگان اسلام موفق شدند سرافرازانه از عرصه جنگ سخت با دشمن خارج شود.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان گفت: بیش از 200 هزار نفر از بهترین جوانان و نوجوانان ایران اسلامی را تقدیم انقلاب کردیم تا بتوانیم پایه های  انقلاب اسلامی را مستحکم ترکنیم تا امروز آرزوی امام راحل مبنی بر صدور انقلاب اسلامی به خارج از مرزهای ایران تحقق یابد.

 

فرهنگ گفت: فرهنگ بسیجی امروز تنها به داخل کشور محصور نشده و با وجود توطئه های دشمنان اسلام و نظام و ایادی آنها برای جنگ های نیابتی درکشورهای همسایه از جمله افغانستان و عراق ، لبنان، یمن وسوریه موفق نشدند و با شکست روبرو شدند.

 

جنگ های نیابتی با تفکر بسیجی با شکست مواجه شده است

به گفته وی، دشمنان اسلام و نظام از قدرت نفوذ جمهوری اسلامی در خارج از مرزها غافل بودند و این همان صدور انقلاب اسلامی بود که علیرغم همه توطئه های دشمنان ما توانستیم جنگ را در خارج از مرزهای خود مدیریت کنیم.

 

فرهنگ گفت: امروز با تشکیل جبهه مردمی‌که نشأت گرفته از تفکر بسیجی است، جنگ های نیابتی را با شکست مواجه کرده است و علیرغم همه حمایت هایی که از گروه های تروریستی‌تکفیری، سلفی، وهابی و داعش می شود، به برکت تفکر بسیجی که تفکر دفاع از کیان و ارزش های کشور است درجبهه های مقاومت افتخارات و پیروزی های مهمی را کسب کرده است.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان در ادامه برسرمایه گذاری بعد از جنگ سخت روی موضوعات سطح فرهنگی ، سیاسی، اقتصادی و امنیتی و سیاسی  به ویژه نفوذ فرهنگی و سیاسی مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب تأکید کرد و گفت: دشمن امروز با تهاجمات فرهنگی گسترده به دنبال تحت الشعاع قراردادن  باورها و ارزش های دینی ما که طی هشت  سال دفاع مقدس ما را بیمه کرده بود تمرکز کرده است و نفوذ فرهنگی دشمن با توجه به فضای رسانه و تبلیغات گسترده ای که در اختیار دشمنان ما است نکته غیر قابل انکاری است.

 

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرهنگ را دغدغه خود می داند و فرهنگ را به هوایی تشبیه کرده است که همه آحاد جامعه باید از آن استشمام کند گفت: ما باید فضای جامعه خود را با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب به لحاظ فرهنگی و باورهای دینی و ارزشی روز به روز غنی تر و پربارترکنیم تا بتوانیم در برابر تهاجمات ناجوانمردانه دشمن پیروز باشیم.

 

راه پیروزی درجبهه فرهنگی، توجه به فلسفه بسیج و ویژگی های بسیج است

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه کاشان در ادامه تأکید کرد: راه پیروزی در جبهه فرهنگی دشمن، توجه به فلسفه بسیج و ویژگی های بسیج است.

 

فرهنگ، لازمه درست تشخیص دادن جبهه دشمن را بصیرت دانست و از بصیرت به عنوان شاخصه اصلی تفکر و ایده بسیجی نام برد و افزود: افرادی که امروز در داخل نظام به دلیل غفلت، سهل اندیشی، سهل انگاری و بی توجهی نقش پیاده نظام دشمن نقش  ایفا می کنند به دلیل نداشتن بصیرت است.

 

وی افزود: اگر جبهه دشمن درست تشخیص داده شود قطعا ساز و کار مناسب جهت مهار کردن اهداف دشمن به کار گرفته می شود، از این رو رهبر معظم انقلاب بارها فرمود فضای جامعه،  فضای غبار آلودی است و در فضای غبارآلود باید با نور افکن حرکت کرد و نور افکن همین بصیرت است.

 

هفته گرامیداشت بسیج با شعار ‹‹بسیج دست قدرت خدا است›› برگزار می شود

فرهنگ همچنین فعالیت های فرهنگی، برگزاری همایش های ویژه مناسبت های مختلف را از اهداف گرامیداشت این مناسبت ها به ویژه هفته بسیج دانست و افزود: تقویت روحیه استکبار ستیزی و ایستادگی و مقاومت در برابر مقابل مقابل جبهه استکبار از دیگراهداف برگزاری گرامیداشت هفته بسیج است.

 

وی در ادامه شعار هفته بسیج را ‹‹بسیج دست قدرت خدا است›› اعلام کرد و افزود: این شعار محتوای بسیار غنی و معنوی دارد که اگر ما بخواهیم در مقابل جبهه دشمن موثر باشیم باید ارزش های بسیجی روز به روز در جامعه و نوجوانان و جوانان تقویت کنیم.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان در ادامه با اشاره به برنامه های پیش بینی شده هفته گرامیداشت بسیج در شهرستان کاشان از 29 آبان ماه گفت:  میقات صالحین و حضور بسیجیان و اعضای حلقه های صالحین را در نماز جمعه، صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی، مسؤولین و بسیجیان، نهضت های روشنگری با موضوع استکبار ستیزی و نفوذ، افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی ودستاوردهای اقتصاد مقاومتی، همایش ائمه جمعه و جماعات در طول هفته بسیج در جهت ایجاد تعامل و هم افزایی پایگاههای بسیج و مساجد، یادواره های شهدا و یادواره آبروی محله، برنامه شکوه و پایداری در روز پنج آذرماه روزتشکیل بسیج مستضعفین در سالن شهدای بسیج و پیاده روی خانوادگی از مهمترین برنامه های هفته گرامیداشت بسیج در شهرستان کاشان است.

 

شایان ذکر است، هفته گرامیداشت هفته بسیج با شعار ‹‹بسیج دست قدرت خدا است›› از روز جمعه 29 آبان تا جمعه 6 آذرماه به مدت یک هفته با اجرای برنامه های ویژه این هفته در سطح حوزه ها و پایگاه های بسیج مقاومت سپاه کاشان برگزار می شود./1307/201/ب3

ارسال نظرات