۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۳۰۳۶۵۵
با فرا رسیدن ایام اربعین؛

تکاپوی مردم عراق برای میزبانی از زائران حسینی

خبرگزاری رسا ـ هرچه به اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و برپایی بزرگترین اجتماع مسلمانان جهان در کربلای معلی نزدیک‌تر می‌شویم، تکاپوی مردم عراق برای میزبانی زائران آن حضرت بیشتر می‌شود.
موکب استقبال موکب شباب الامام الخميني از ازئران اربعين

به گزارش خبرگزاری رسا، ماه صفر در حالی وارد پنجمین روز خود شده است که زنگ پیاده روی اربعین حسینی از 28 ماه محرم با حرکت زائران و عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام از بصره عراق و شلمچه ایران آغاز شده است.

 

پیاده روی دیگر زائران و عاشقان حسینی نیز از روزهای سوم و چهارم ماه صفر آغاز شده و نخستین گروه هایی که از نجف عازم کربلای معلی هستند، ششم و هفتم ماه صفر وارد این شهر مقدس شده و به زیارت حرم مطهر اباعبدالله الحسین علیه السلام و حضرت قمر بنی هاشم مشرف خواهند شد.

 

هرچه به ایام اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و برپایی بزرگ ترین اجتماع مسلمانان جهان در کربلای معلی نزدیک تر می شویم، تکاپوی مردم عراق برای فراهم کردن امکانات رفاهی و تغذیه ای از زائران آن حضرت بیشتر می‌شود.

 

عملیات احداث موکب های عزاداری و چادرهای استراحت در گوشه گوشه شهر مقدس کربلا در جریان است و مردم عراق به عنوان میزبان مراسم باشکوه اربعین، در حال فراهم کردن شرایط لازم برای پذیرایی از زائران حضرت سیدالشهدا علیه السلام در ایام اربعین حسینی هستند./1330/د101/ف2

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات