۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۳۰۳۷۷۵
امام جمعه موقت شهرکرد:

پیاده روی اربعین حسینی جهاد و حرکت سیاسی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به این که مراسم معنوی اربعین یک اتحاد علیه دشمنان است، گفت: پیاده روی اربعین حسینی علاوه بر این که یک زیارت سرشار از معنویت و روحانیت است، یک جهاد و حرکت سیاسی محسوب می شود.
مدير حوزه علميه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سید ابولحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلای امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با تأکید بر این که راهپیمایی اربعین زوار کربلا، بزرگ ترین تظاهرات علیه داعش و وهابیت است، افزود:این راهپیمایی که در جهان بی نظیر است، نشانه ای از اتحاد و همدلی شیعیان است و سبب هراس دشمنان می شود.


به گفته وی آیین عزاداری اربعین سید و سالار شهیدان(ع) بزرگ ترین همایش مذهبی است و گردهمایی شیعیان در مراسم اربعین حسینی، قدرت و عظمت اسلام را بیش از پیش به نمایش خواهد گذاشت.


امام جمعه موقت شهرکرد یادآور شد: اربعین حسینی تجلی عشق به تربت و مرقد سیدالشهدا(ع) و آغاز یک حرکت حسینی به معنای حقیقی کلمه است که با وجود گذشت قرن ها، همچنان دل همه دوستداران اهل بیت و همه آزادگان جهان را به سوی رستگاری و عزت و افتخار می کشاند.


این مقام مسؤول با اشاره به این که این مراسم معنوی یک اتحاد علیه دشمنان است، گفت: پیاده روی اربعین حسینی علاوه بر این که یک زیارت سرشار از معنویت و روحانیت است، یک جهاد و حرکت سیاسی محسوب می شود.


حجت الاسلام فاطمی تأکید کرد: جمعیت میلیونی با پای پیاده از شهرها و روستاها به سمت کربلای معلی حرکت می کنند و هیچ تهدیدی نمی تواند شیعیان را از این حرکت بزرگ باز دارد.


وی، خواستار توجه بیشتر به آداب زیارت مرقد حسینی در کربلا شد و تأکید کرد: زیارت در مرقد و بارگاه ملکوتی سید و سالار شهیدان باید به گونه ای باشد که دیگر زوار نیز بتوانند زیارت کنند.


امام جمعه موقت شهرکرد همچنین با گرامی داشت هفته بسیج گفت: با لطف الهی بسیج در انسجام بخشی و اتحاد و دفاع از ارزش های نظام مقدس اسلامی نقش مؤثر و مهمی را ایفا کرده است.


به گفته این مقام مسؤول، بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مهمی برعهده دارد و در طول هشت سال دفاع مقدس نیز بسیجیان رشادت های بزرگی را خلق کردند.

 

حجت الاسلام فاطمی با اشاره به دو رسالت درون و برون سازمانی بسیج در عرصه تهاجم فرهنگی دشمن، گفت: رسالت درون سازمانی بسیج جذب و سازماندهی نیروهای بسیجی و رسالت برون سازمانی بسیج پرداختن به فلسفه امر به معروف و نهی منکر در جامعه است.

 

وی، بسیج و تفکر بسیجی را عامل شکست توطئه های دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه همین تفکر ارزشمند به پیشرفت های خیره کننده ای دست یافته است.


بر اساس این گزارش، ائمه جمعه سراسر چهارمحال و بختیاری نیز در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرهای مختلف استان، هفته بسیج و رشادت و ایثار بسیجیان را گرامی داشتند./9457/201/ب2

ارسال نظرات