۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۳۰۴۰۵۲
به همت کنگره شهدای استان کرمانشاه؛

زندگی‌نامه روحانی شهید کرمی تدوین شد

خبرگزاری رسا ـ زندگی‌نامه شهید حجت‌الاسلام والمسلمین ذبیح الله کرمی با حضور جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از مسؤولان استان کرمانشاه رونمایی شد.
 رونمايي از کتاب زندگينامه‌ شهيد حجت الاسلام «ذبيح الله کرمي» در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از کتاب شهید حجت‌الاسلام و المسلمین ذبیح الله کرمی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی، جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آیت‌الله علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، سردار ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه، ائمه جمعه و جماعات، اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه، خانواده معظم شهدا، مدیران و مسئولین استان، بسیجیان و پاسداران و مردم ولایت‌مدار کرمانشاه در حسینه ثارالله(ع) سپاه حضرت نبی اکرم(ص) برگزار گردید.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم اظهار داشت: روحانیت در طول هشت سال دفاع مقدس دوشادوش ملت مقاوم ایران اسلامی با تأسی از نهضت عاشورا و لبیک به ندای امام امت اسلام بیشترین آمار شهدا را دارد که سهم استان کرمانشاه تقدیم 50 روحانی شهید می باشد.

 

در این مراسم کتاب زندگینامه‌ی شهید حجت‌لاسلام و المسلمین ذبیح الله کرمی تحت عنوان «مثل کوه و دشت» رونمایی شد.

 

کتاب مثل کوه و دشت پانزدهمین کتابی است که به همت کنگره شهدای استان کرمانشاه و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه که به قلم «کامبیز فتح معماری» تدوین و تالیف شده است.

 

گفتنی است؛ شهید ذبیح الله کرمی از فعالان انقلاب اسلامی در کرمانشاه بود که بعد از تحمل شکنجه و زندان رژیم شاهنشاهی و پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان دادستان انقلاب اسلامی قم منصوب شد.

 

شهید کرمی در این مسئولیت خدمات ارزنده‌ای به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران ارائه نمود. این روحانی جهادگر سرانجام در عملیات مرصاد و تعقیب منافقین در تاریخ 7 مرداد 67 در سرپل ذهاب به درجه رفیع شهادت نائل آمد./1330/د101/ف2

منبع: خبرگزاری دفاع مقدس

ارسال نظرات