۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۳۰۴۱۲۴
آیت الله نمازی:

نامزدها برای نام و نان وارد انتخابات نشوند/ بین تعابیر رهبری تا عملکرد مسؤولان فاصله فراوان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به قرار گرفتن ایران اسلامی در آستانه دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، گفت: کاندیداها برای اسم، نان و شهرت وارد انتخابات نشوند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان پیش از ظهر امروز در دیدار فرماندهان بسیج کارگری و مدیران ادارات کارگری شهرستان کاشان با تبریک هفته بسیج با اشاره به چگونگی تشکیل بسیج بر نقش مهم بسیج در دفاع از اسلام و نظام امنیت کشور، گفت: در نظام سیاسی و جهادی اسلام دفاع از اسلام وظیفه و تکلیف ویژه و استثنایی است که بردوش همه آحاد جامعه است و تنها برای یک قشر خاص و ارتش یک کشور نیست.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان ابراز کرد: اگر کشور و اسلام مورد تهدید نظامی دشمن قرار بگیرد بر مسلمانی که به سن تکلیف رسیده باشند واجب است که از اسلام و نظام دفاع کنند.

 

بسیج معلول یک حکم الهی است

آیت الله نمازی در ادامه بسیج را معلول یک حکم الهی دانست و تأکید کرد: وظیفه دفاع از اسلام و نظام برهمه آحاد جامعه تکلیف است و تنها وظیفه یک قشر خاص نیست.

 

وی همچنین با اشاره به این که در قرآن نیز برای دفاع از اسلام اشاره شده است، گفت: زمانی که مدینه ام القرای اسلام و پایتخت اسلام مورد تهدید دشمن قرار گرفته بود خداوند در قرآن می فرماید بر همه اهل مدینه شایسته است هرگاه فرماندهی کل قوا فرمان دفاع از اسلام را صادر می کند اهالی مدینه و روستاهای اطراف آن حق ندارند از رهبری عقب بمانند و اگر رهبری برای دفاع از اسلام برخاست همه باید برخیزند و او را حمایت کنند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به این که وقتی رهبر فرمان دفاع و رفتن به جبهه را صادر کرد همه اقشار جامعه تکلیف دارند تا عازم جبهه ها شوند، یاد آور شد: در زمان پیامبراکرم(ص) افرادی که عازم نبرد می شدند مانند امروز نبود که همه نوع امکانات و تجهیزات در اختیار آنها قرار می گیرد بلکه تمامی ابزار و تجهیزات جنگ را باید با خودشان ببرند.

 

آیت الله نمازی با اشاره به تأکید قرآن به بسیج و ریشه قرآنی بسیج، گفت: بسیج فلسفه و اقتدار و قدرت در سپاه اسلام است چرا که خداوند قوی و عزیز است و امت اسلامی نیز باید مقتدر باشد و خداوند عجز و ضعف را برای امت اسلامی نمی پسندد.

 

رمز اقتدار امت اسلامی در بسیج جاسازی شده است

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین با اشاره به اینکه رمز اقتدار امت اسلامی در بسیج جاسازی شده است افزود: استکبار جهانی و دشمنان اسلام از امت قوی و مقتدر در هراس هستند و از امتی که ضعیف و عاجز باشند هراسی ندارند از این روز آمریکا و صهیونیست جهانی امروز از اقتدار امت اسلامی ایران به شدت در هراس هستند.      

 

آیت الله نمازی یاد آور شد: ادارات و نهادها، به ویژه آموزش و پرورش و دانشگاه ها باید نوجوانان و جوانان را با فرهنگ جهاد آشنا کنند چرا که اگر فرهنگ دفاع نداشته باشیم دشمنان اسلام، امت اسلامی را نابود خواهند کرد.

 

وی افزود: خداوند در قرآن می فرماید، اگر دفاع در اسلام نباشد، دشمنان اسلام مراکز پرستش عبودیت رحمان اعم از کلیساها، مساجد و تکایا را منهدم می کنند و هیچ اثری از آنها برای شما باقی نمی گذارند.

 

بین تعابیر رهبر معظم انقلاب تا عملکرد ما فاصله زیادی است

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: برای مقابله با دشمنان اسلام تنها یک راه پیش رو داریم و آن نیز افزایش ظرفیت های دفاعی کشور است که آن را در دفاع مقدس تجربه کرده ایم، از این رو بسیجیان ما با استفاده از فرهنگ عاشورا و کربلا که رمز  قدرت و اقتدار رزمندگان اسلام در آن نهفته بود بدون هراس از دشمن با تمام توان و شجاعت در برابر دشمن ایستادند و به پیروزی رسیدند.      

 

آیت الله نمازی در ادامه با تأکید بر پرهیز از شعار و توجه به عملگرایی در بخش اقتصادی، گفت: در زمینه های اقتصاد مقاومتی، توسعه اقتصاد اسلامی، تقویت بخش خصوصی فقط شعار داده می شود اما در عمل چیز دیگری است و برای همین است که رهبر معظم انقلاب بارها بر توجه به اقتصاد مقاومتی تأکید کرده است.

 

به گفته وی، بین تعابیر رهبر معظم انقلاب تا عملکرد ما فاصله زیادی است، بنابراین گره گشایی از کار مردم کم رنگ است و این موضوع با فرهنگ بسیجی سازگاری ندارد چون فرهنگ بسیجی، فرهنگ گره گشایی از کار مردم است.

 

نامزدهای انتخابات برای اسم و نان و شهرت وارد انتخابات نشوند

آیت الله نمازی همچنین با اشاره به قرار گرفتن ایران اسلامی در آستانه دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی که خود را کاندیدای انتخابات و داوطلب حضور در انتخابات دانسته و خود را پیرو اسلام و رهبری می دانند برای اسم و نان و شهرت وارد انتخابات نشوند.

 

وی با اشاره به اینکه نامزدهای انتخابات نباید یکدیگر را تخریب کنند، یاد آور شد: متأسفانه در سایت ها و فضای مجازی مطالبی را منتشر می کنند که با فرهنگ بسیج که فرهنگ سلامت و آرامش و پاکی و طهارت و رعایت حقوق دیگران است سازگاری ندارد در حالیکه همه نامزدهای انتخابات و همع هواداران آنها باید همه این موارد را رعایت کنند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به توصیه امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه همیشه در برابر دشمن ید واحده باشید اظهار کرد: برخی دوستان در انتخابات رعایت نمی کنند و باعث تفرقه و اختلاف بین مردم می شوند که این اقدامات با فرهنگ اسلامی و بسیج سازگاری ندارد.

 

وی اظهار امیدواری کرد مسؤولان شهرستان، استان و کشور و همه افرادی که وارد عرصه انتخابات می شوند باید نشان دهند که برای رضایت خدا وارد این عرصه شده اند.

 

نامزدهای انتخابات مانند رزمندگان دفاع مقدس سلاح های خود را به طرف دشمن نشانه گرفته اند

آیت الله نمازی با تأکید بر این که نامزدهای انتخابات در صحنه انتخابات رقیب یکدیگر نیستند رفیق و هم رزم یکدیگر هستند، گفت: نامزدهای انتخابات مانند رزمندگان دفاع مقدس با یک تفکر و هدف مشترک سلاح های خود را به طرف دشمن نشانه گرفته اند.

 

وی صحنه انتخابات را صحنه دفاع از اسلام و کشور در برابر دشمنان نظام دانست و افزود: امروز عرصه سیاسی و انتخابات نیز یک عرصه جهاد سیاسی است و رقیب و دشمن ما آمریکا و صهیونیست است.

 

به گفته وی، هواداران نامزدهای انتخابات نباید تصور کنند، نامزدهای انتخابات مقابل یکدیگر قرارگرفته اند چرا که انتخابات صحنه جهاد سیاسی کشور است و حضور در انتخابات نیز یک واجب عینی است و تصور نکنند دیگران در انتخابات شرکت می‌کنند و تکلیف از آنها ساقط می شود.   

 

نماینده ولی فقیه در کاشان اظهار امیدواری کرد، نامزدهای انتخابات و هواداران آنها اخلاق اسلامی، برادری و حقوق یکدیگر را رعایت و از اختلاف و تفرقه پرهیز کرده تا دشمن را مأیوس کنند./1307/201/ب1

ارسال نظرات