۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۳۰۴۶۰۲
آیت الله مهدوی:

نگرانی برای نتیجه برجام امری طبیعی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با توجه به عهد شکنی های متعدد کشور آمریکا در تقابل با جمهوری اسلامی ایران گفت: نگرانی برای نتیجه برجام امری طبیعی است.
آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در جلسه پرسمانی که در هلال احمر برگزار شد، گفت: درک دلیل قیام امام حسین (ع) موجب انقلابی شدن انسان می شود.

 

وی در پاسخ به این سؤال که فلسفه اربعین چیست و کیفیت آن چگونه است؟ افزود: اصل خواندن و برگزار کردن زیارت اربعین امام حسین (ع)، از روایات معصومین (ع) گرفته شده است و در روایتی از امام حسن عسکری (ع) پنج نشانه برای شناخت شیعه بیان شده که یکی از این نشانه ها رفتن به کربلا در روز اربعین است.

 

آیت الله مهدوی در پاسخ به این سؤال که چرا این زیارت فقط مخصوص امام حسین (ع) است و برای دیگر امامان وارد نشده است؟ در ضمن فلسفه پیاده روی در روز اربعین چیست؟ بیان کرد: به سبب قدرت احیاگری که در عزاداری و بزرگداشت شعائر امام حسین (ع) وجود دارد، زیارت اربعین فقط برای ابا عبد الله الحسین (ع) وارد شده است و طبق روایات معصومین (ع) فلسفه پیاده روی برای رسیدن به کربلا، به خاطر ثواب بسیار زیادی است که برای هر قدمی که زائرامام حسین (ع) به سمت کربلا برمی دارد، برای او می نویسند، البته باید بگوییم که ثواب پیاده روی برای رسیدن کربلا فقط مخصوص روز اربعین نیست.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این جمله که کربلا مکانی قیام خیز است، تصریح کرد: از ابتدای قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا تا الآن، همه کسانی که دلیل قیام را درک کرده و ارتباط خود را با امام حسین (ع) و کربلا حفظ کرده اند، همیشه در مقابل زیاده خواهی های دشمن ایستاده اند و تحت هیچ شرایطی با آن ها دست دوستی نداده اند.

 

برجام راهی برای نفوذ دشمن در عقاید ما است

وی در پاسخ به این سؤال که با همه هماهنگی هایی که در ارگان های مختلف کشور برای پذیرش و اجرای برجام انجام شده است، هنوز نگرانی هایی مبنی بر عهد شکنی دشمن وجود دارد، آیا این نگرانی ها بیهوده است؟ ابراز کرد: این نگرانی در وجود همه ما هست و دلیل آن ظلم ها و عهد شکنی های متعددی است که از طرف آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران به وقوع پیوسته است.

 

آیت الله مهدوی در ادامه به ظلم ها و عهد شکنی های آمریکا در طول این سی و هفت سالی که از انقلاب گذشته اشاره کرد و گفت: انسداد دارایی های ایران در بانک های خارج از کشور، دخالت در امور کشور از طریق جاسوسی، تحریک صدام و تحمیل هشت سال جنگ به کشور ایران، فقط تعدادی از ظلم های کشور آمریکا برای تضعیف جمهوری اسلامی ایران است که بعضاً خسارات جبران ناپذیری به کشور ما وارد کرده است.

 

امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: به سبب تبع ضرر گریزی که انسان دارد، این نگرانی ها طبیعی است ولی مسئله این است جمهوری اسلامی ایران کشوری قانون مدار است و هنگامی که قانونی در آن به تصویب مجلس، شورای نگهبان و رهبر انقلاب رسید، کسی نباید در اجرای آن از هر طریقی اختلال ایجاد کند.

 

وی به تأکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب در مبحث نفوذ دشمن اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب بیش از هفتاد بار مسئله نفوذ دشمن را مطرح کرده اند، چرا که نفوذ در عقاید، در اصل نفوذ در رفتار انسان ها است و اگر ملتی بتواند عقاید ملت دیگری را تحت کنترل خودش در آورد، امکان وقوع هر اتفاقی وجود دارد.

 

آیت الله مهدوی اذعان کرد: یکی از دلایل مطرح کردن مسئله برجام از طرف دشمن، ایجاد دو دستگی بین ملت ایران است، تا از یک طرف عده ای را که طرفدار اجرای برجام هستند با عده دیگری که مخالف اجرای برجام هستند، به جان یکدیگر بیندازد و از طرف دیگر نقشه های شوم خود را عملی سازد، به همین سبب طبق سخنان رهبر معظم انقلاب، تحت هر شرایطی باید اتحاد خود را حفظ کرده و در مقابل نقشه های شوم دشمن با بصیرت عمل کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در هلال احمر با اشاره به آیه شصت و ششم سوره یوسف که می فرماید«قَالَ لَنْ أُرْسِلَهُ مَعَکُمْ حَتَّى تُؤْتُونِ مَوْثِقًا مِّنَ اللّهِ لَتَأْتُنَّنِی بِهِ إِلاَّ أَن یُحَاطَ بِکُمْ فَلَمَّا آتَوْهُ مَوْثِقَهُمْ قَالَ اللّهُ عَلَى مَا نَقُولُ وَکِیلٌ» بیان کرد: زمانی که پسران عهد شکن حضرت یعقوب (ع) از پدرشان درخواست کردند که بنیامین با آن ها در سفر به مصر همراه شود، حضرت یعقوب (ع) با گرفتن وثیقه ای این اجازه را به آن ها داد، تیم مذاکره کننده هسته ای نیز باید با گرفتن وثیقه ای مطمئن از دشمن عهد شکن، با آن ها مذاکره و تبادل نظر کند.

 

واقعه منا به دلیل کینه توزی سعودی ها به وقوع پیوست

وی در پاسخ به این سؤال که آیا به شبکه های ماهواره ای که به نام تشیع در حال فعالیت هستند، می توان اطمینان کرد؟ ابراز کرد: برخی از شبکه های شیعی مثل شبکه امام حسین (ع) با حمایت های انگلستان که دشمن درجه اول اسلام می باشد و هیچ کدام از مبانی اسلام را قبول ندارد در حال فعالیت هستند، و طبق بیانات رهبری، تشیعی که سرچشمه آن انگلستان باشد، تکلیفش معلوم است و به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست.

 

آیت الله مهدوی خاطر نشان کرد: یکی از اهداف دشمن برای حمایت کردن از شبکه های ماهواره ای شیعی، ترویج مبانی باطل در لباس حق است و یکی از مبانی باطلی که هرگز مورد نظر خودِ اهل بیت (ع) نیست، بروز اختلافات بین شیعه و سنی است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه به واقعه منا اشاره کرد و گفت: قسمتی از کینه ای که به واسطه اختلاف اندازی شبکه های شیعی در دل اهل تسنن ایجاد شده بود، باعث شد که آل سعودی ها در لحظه مرگ شیعیان هیچ واکنشی برای نجات آنها از خودشان نشان ندهند./867/پ201/ج

 

ارسال نظرات