۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۳۰۵۷۱۸
امام جمعه اهل سنت ارومیه:

بیداری جهان اسلام مدیون حرکت عظیم حسینی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: بیداری اسلامی امروز شکل گرفته در جهان مدیون خون پاک سیدالشهدا(ع) در سرزمین کربلا است.
امام جمعه اهل سنت اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، ماموستا عبدالقادر البیضاوی، امام جمعه اهل سنت ارومیه امروز در همایش بررسی قیام امام حسین(ع) در دیدگاه اهل سنت که در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان اسلام با تبیلغات مکرر خود فاصله ای بین شیعه و اهل سنت ایجاد کرده اند که با تلاش های علما و روشنگری های آنان زدوده می شود.

 

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای نابودی کامل دین اسلام، ادامه داد: هدف از این هجمه ها خود دین اسلام است و دشمنی ها نسبت به همه امت اسلامی نه اهل سنت و یا تشییع است .

 

ماموستا بیضاوی قاتلان سید و سالار شهیدان(ع) را نه از اهل تشییع و نه از اهل تسنن بلکه آنان را مردمی فاسد و فاسق دانست و افزود: امام حسین(ع) فرزند رسول گرامی اسلام(ص) بود و آن حضرت بارها نور دیده خود را در آغوش گرفته و به سینه خود می چسبانید و اینکه ما شاهد شهادت امام حسین(ع) بعد از گذشت نیم قرن در کربلا هستیم، نشان از فساد دین مقتولین آن حضرت است.

 

وی گفت: بخاطر افتادن خلافت به دست فردی به مانند یزید بر امام حسین(ع) واجب شد تا در مقابل این فرد قیام کرده و با ظلم و انحطاط مقابله کنند.

 

بیداری جهان اسلام مدیون حرکت عظیم حسینی است

امام جمعه اهل سنت ارومیه به نقش شهادت سالار شهیدان(ع) در حفظ و حراست از پایه های دین اسلام از انحطاط و تحریف اشاره و اضافه کرد: بیداری اسلامی امروز شکل گرفته در جهان مدیون خون پاک سیدالشهدا(ع) در سرزمین کربلا است.

 

وی انقلاب اسلامی را نشات گرفته از نهضت حسینی(ع) دانست و گفت: انقلاب نوپای ما بعد از پیروزی وقتی از نواحی مختلف مورد هجمه قرار گرفت و به ویژه تهاجم صدام و جنگ تحمیلی؛ تنها با الگو گرفتن از امام حسین(ع) و حفظ روحیه ایثار و شهادت توانست مقاومت کرده و بعد از هشت سال مقاومت به قدرت بزرگی در جهان تبدیل شود.

 

ماموستا بیضاوی تصریح کرد: ما باید در برابر دشمنان اسلام بایستیم و از مملکت و آیین خود دفاع کنیم که خدای منان ما را در قرآن کریم به جهاد با کفار و کشته شدن در راه خدا امر فرموده است.

 

اتحاد عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی بود

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: همه مردم از هر قشری، کرد، لر، بلوچ، ترک و فارس همه وهمه در دوران انقلاب و پس از آن با هم متحد شده و دست برادری داده، اختلاف های حزبی، قومی و مذهبی را کنار گذاشتند تا توانستند انقلاب نوپای مان را حفظ کنند.

 

وی با بیان اینکه حوادث توان تغییر و نابود کردن کوه ها را دارد، اما بر دل مومنان قادر به اثرگذاری نیست، افزود: کسانی که قصد نابودی انقلاب اسلامی را داشته و دارند، قادر به مقابله با حرکت عظیم و انقلابی مردمی مومن و متدین نیستند و ما در مقابل کفار ایستاده ایم.

 

ماهواره ها اسلام گرایی را هدف قرار داده اند

امام جمعه اهل سنت ارومیه از تلاش عده ای کور چشم برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی ابراز تاسف کرد و تصریح کرد: ماهواره ها اسلام گرایی را هدف قرار داده اند.

 

وی به حادثه تروریستی اخیر در فرانسه اشاره و اضافه کرد: این حادثه به نفع هیچ مسلمانی نبود و کسانی که این جریان را خلق کردند تربیت شده خود غربند و از ما نیستند، چرا که با حرکت قبیح خود جوانان غربی را که به دین اسلام علاقمند شده بودند از دین ما دور کردند.

 

ماموستا بیضاوی در پایان دین اسلام را دین شفقت و مهربانی عنوان و اظهار کرد: اگر کسی منابع اصیل دین اسلام را مطالعه کند، پی به حقانیت و درستی این دین آسمانی می برد و از تبلیغات سویی که غرب علیه آن می کند، فاصله می گیرد./936/202/ب1

ارسال نظرات