۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۳۰۵۷۷۲
همزمان با اربعین حسینی صورت می گیرد؛

اجتماع بزرگ عزاداران حسینی با شعار «لبیک یا حسین» در بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با روز اربعین حسینی، برای نخستین بار اجتماع عزاداران حسینی با شعار «لبیک یا حسین» در مقابل بقاع متبرکه شاخص این استان برگزار می شود.
حجت الاسلام مرتضي عزيزي، مديرکل اوقاف و امور خيريه چهارمحال و بختياري

حجت الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با تسلیت ایام اربعین حسینی، زیارت اربعین را از نشانه های انسان مؤمن برشمرد و گفت: همزمان با روز اربعین حسینی، برای نخستین بار اجتماع عزاداران حسینی با شعار «لبیک یا حسین» در مقابل بقاع متبرکه شاخص این استان از ساعت 10 صبح برگزار می شود.

 

وی با اشاره به این که در این مراسم همه هیأت های مذهبی به صورت دسته جات سینه زنی و زنجیر زنی در مقابل امامزادگان اجتماع می کنند، اظهار داشت: محوری ترین و اصلی ترین برنامه اجتماع استان در مقابل امامزادگان دو خاتون شهرکرد، با حضور همه جانبه هیأت های مذهبی برگزار می شود که به صورت مستقیم نیز از شبکه استانی جهانبین پخش خواهد شد.

 

حجت الاسلام عزیزی با تأکید بر این که برای برگزاری این اجتماع حسینی همه تمهیدات لازم دیده شده است، تصریح کرد: پیاده روی اربعین در شهرکرد از امامزاده سلطان سبزه پوش چالشتر تا امامزاه حلیمه وحکیمه خاتون شهرکرد، رأس ساعت 8 صبح با حضور هیأت های مذهبی برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که در مسیرهای پیاده ‌روی سه ایستگاه صلواتی دایر خواهد بود، اظهار امیدواری کرد که عموم مردم در این روز گرد هم آیند و به ندای امام حسین(ع) لبیک گویند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان این که پس از برگزاری مراسم پیاده روی روز اربعین در شهرکرد، همه در مقابل امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون تجمع خواهند کرد، به تشریح برنامه های این همایش پرداخت و افزود: اجرای برنامه سخنرانی با حضور یکی از اساتید حوزه و دانشگاه استان و اجرای برنامه سینه زنی هماهنگ از محوری ترین برنامه های این تجمع خواهد بود.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که در سایر شهرستان های استان نیز چنین برنامه هماهنگی برگزار خواهد شد، گفت: در شهرستان لردگان نیز مراسم پیاده‌روی اربعین از مرکز این شهر تا حرم مطهر امام‌زاده محمدبن علی از ساعت 9:30 صبح برگزار خواهد شد.

 

وی وحدت و اقتدار مسلمانان در تجمع بزرگ اربعین حسینی را سیلی محکمی به دشمنان انقلاب اسلامی دانست و گفت: قدرت شیعه در اجتماع اربعین حسینی به رخ جهان کشیده خواهد شد.

 

حجت الاسلام عزیزی با بیان این که عشق به امام حسین(ع)، امت اسلامی را به  این راهپیمایی دعوت می کند، تصریح کرد: این وحدت مسلمانان باید زمینه ای برای نابودی استکبار جهانی و صهیونیسم باشد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان این که قدرت و عظمت امت اسلامی در این حرکت میلیونی قابل مشاهده است، بیان داشت: اربعین حسینی بدلیل چنین شور و اشتیاقی تجلی عشق به سیدالشهدا(ع) شده است.

 

این مقام مسؤول با تشریح اهداف قیام عاشورا گفت: سید الشهدا درس ایمان، اعتقاد و آزادگی را به همگان داد و امروز شور حسینی باقی مانده در تاریخ و عشق حسینی در جامعه نتیجه هدف والای سید و سالار شهیدان است.

 

وی، پیاده‌روی اربعین حسینی را ضامن وحدت مسلمین و موجب هراس دشمنان اسلام از این حضور بی‌نظیر و به یادماندنی دانست و افزود: این اجتماع عظیم موجب تقویت امت اسلامی در برابر دشمنان شده و آن ها را از فتنه و توطئه باز می دارد./9457/302/ب1

ارسال نظرات