۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۳۰۵۹۳۳

آمادگی مسجد مقدس جمکران برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی

خبرگزاری رسا ـ مدیر پشتیبانی و خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران از آمادگی کامل این مکان مقدس برای استقبال و خدمت‌رسانی به عزاداران اربعین حسینی خبر داد.
مسجد مقدس جمکران

به گزارش خبرگزاری رسا، اسماعیل بخشعلی در خصوص برنامه‌ریزی برای استقبال از زائرین اربعین حسینی در مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: تدارک لازم برای مفروش کردن حدود 20 هزار متر مربع از شبستان‌ها و صحن‌ها دیده شده و آمادگی برای انجام این کار وجود دارد.


وی ادامه داد: 250 دستگاه ویلچر و چهار دستگاه ماشین زائربر در زمان‌بندی‌های مختلف آمادگی انتقال زائرین محترم به ویژه سالمندان، معلولان و جانبازان گرانقدر را دارند.


مدیر پشتیبانی و خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران با اشاره به تعداد خادمان افتخاری در ایام اربعین حسینی در این مکان مقدس عنوان کرد: تعداد 120 نفر خادم افتخاری کار جابه‌جایی زائران با ماشین زائربر و ویلچر را بر عهده دارند و تعداد 60 نفر خادم افتخاری نیز به امر مفروش نمودن صحن‌ها و شبستان‌ها می‌پردازند.


بخشعلی خاطرنشان کرد: تنظیف صحن جامع مهدوی و محوطه‌های مختلف مسجد مقدس جمکران انجام شده است و خادمان به صورت شبانه‌روزی به این امر مهم مشغول هستند.


وی در مورد پذیرایی از زائران و نمازگزاران مسجد مقدس جمکران در اربعین حسینی گفت: تعداد چهار واحد ایستگاه صلواتی در داخل صحن‌ها قرار گرفته است که آمادگی لازم برای پذیرایی از زائران محترم را دارند.


مدیر پشتیبانی و خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه آب شرب مناسب فراهم شده است، ابراز کرد: با توجه به سرمای هوا برای سرویس‌های بهداشتی و حمام‌ها نیز آب گرم تعبیه گردیده است.


بخشعلی اضافه کرد: کشتارگاه مسجد مقدس جمکران آمادگی لازم برای ذبح دام‌های نذری زائرین را دارد و آشپزخانه این مکان شریف نیز برای طبخ غذای زائرین، کارکنان و خادمین برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است.


وی با اشاره به خدمات درمانی که قرار است در ایام اربعین حسینی ارائه شود، گفت: واحد امداد و درمان مسجد مقدس جمکران در زمان‌بندی‌های مختلف آمادگی خدمت‌رسانی به زائرین را دارند و علاوه بر آن هماهنگی های لازم با هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس115 استان قم انجام شده است.


مدیر پشتیبانی و خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم در خصوص انتقال و جابه‌جایی زائران و نمازگزاران با اتوبوسرانی و تاکسیرانی انجام شده است و همچنین برای کنترل محورهای منتهی به مسجد مقدس جمکران و اطراف این مکان مقدس با پلیس راهور هماهنگی‌هایی انجام شده تا مردم به مسیرهای خلوت و کم تردد هدایت شوند./1323/د102/ف

 

منبع:  روابط عمومی مسجد مقدس جمکران

ارسال نظرات