۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۳۰۶۰۵۷
امام جمعه موقت اصفهان:

زیارت اربعین؛ همایش بین‌المللی موحدین و رهروان قرآن

حجت الاسلام رهبر با ذکر اینکه زیارت اربعین جهانی شده است، گفت: زیارت اربعین همایش بزرگ بین المللی موحدین و راهیان راه اسلام و قرآن است.
حجت الاسلام رهبر امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان در گفت و گویی، با ذکر اینکه امام حسین(ع) متعلق به همه بشریت است، گفت: ایشان آمدند تا امت اسلام و دیگر امتها را از گمراهی نجات دهند.

 

وی افزود: در بحخشی از زیارت اربعین می خوانیم« بَذَلَ مُهجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الجَهالَهِ وَ حِیرَهِ الضَّلالَه»، این فراز از دعا چه قدر فرهنگ بالایی است و کار ارزشمند امام حسین(ع) را نشان می دهد.

 

حجت الاسلام رهبر با ذکر اینکه زیارت اربعین جهانی شده است، گفت: زیارت اربعین همایش بزرگ بین المللی موحدین و راهیان راه اسلام و قرآن است.

 

امام جمعه موقت اصفهان افزود: هیچ ملتی و هیچ امتی و حتی مسلمانان در مناسبت دیگری چنین راهپیمایی عظیمی را ندارند، لذا این راهپیمایی درسهای مهمی برای امت اسلامی و بشریت دارد.

 

وی با بیان اینکه هدایت در گرو توسل به معصومین(ع) است، افزود: اگر بندگان خدا از هر ملتی که باشند، راه امام حسین(ع) را ادامه دهند از گمراهی دور می شوند.

 

حجت الاسلام رهبر افزود: این سیل جمعیت در رسانه ها را همه می بینند که با عشق فراوانی و همراه با خانواده پیاده روی می کنند، لذا درسهای بسیاری برای ملتهای دنیا و آزادگان جهان دارد.

 

امام جمعه موقت اصفهان در پایان این گفت و گو زیارت اربعین را درس وحدت به امت اسلامی خواند و تأکید کرد: پیروی از راه امام حسین(ع) موجب وحدت است و رهایی از ظلم و استکبار تنها در گرو پیمودن راه ایشان است./1330/د102/ف

 

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات