۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۳۰۶۲۳۹
استاد حوزه و دانشگاه :

پیاده روی اربعین نقشه جدایی مردم از اهل بیت را خنثی کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به پیاده روی اربعین امام حسین(ع)، گفت: مردم با حضور خود به دشمنان گفتند که ما همیشه با امام حسین(ع) هستیم و کسی نمی تواند ما را از در خانه اهل بیت دور کند.
حجت الاسلام والمسلمين حسن عرفان عرفان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام حسن عرفان استاد حوزه و دانشگاه امشب در حسینیه ثارالله کرمان در جمع مردم، گفت: اطاعت از شوهر یک تکلیف واجب بر زن در دین اسلام شمرده می شود.

 

وی افزود: اگر زنی در خانواده خود به صحبت های شوهرش گوش کند، خداوند در قیامت گناهان او را می بخشد و به او عزت می دهد زیرا بر خلاف حرف شوهرش کاری را انجام نداده است.

 

حجت الاسلام عرفان با بیان این که تغذیه امروزی انسان را به نابودی می کشد، اظهار داشت: مسؤولان برای تغذیه کشور کنفرانس های بین المللی برگزار کنند تا مردم از خوردن غذاهایی که جان آن ها را به خطر می اندازد، جلوگیری کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: تغذیه انسان در زندگی دنیوی او اثرات مثبت و منفی را به دنبال دارد که انسان ها باید برای خوردن هر غذایی به کیفیت آن توجه کنند تا سلامتی آن ها را به خطر نیندازد.

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که انسان باید ذهن خود را فعال کند، ابراز داشت: عسل، کشمش، مغز گردو و مویز سیاه، ذهن انسان را فعال نگه می دارد و از بیماری هایی همچون آلزایمر جلوگیری می کند.

 

حجت الاسلام عرفان با توجه به این که چشم زدن حقیقت دارد، بیان داشت: مردم با خواندن آیت الکرسی، صدقه دادن و انگشتر عقیق خود را از چشم خوردن دور نگه دارند زیرا بین چشم و آثار آن یک معجزاتی است که با کار هایی می شود از این کار جلو گیری کرد.

 

وی ابراز داشت: ایمان بالاترین اعمال بوده که اگر کسی ایمان را در خود داشت، می تواند یک زندگی با آرامشی را برای خود داشته باشد زیرا با اعتقاد پیدا کردن به خدا، انسان تمام کار ها را به خدا می سپارد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که هیچ چیزی همچون ایمان انسان را از گناه دور نگه نمی دارد، خاطرنشان کرد: انسان ها با داشتن ایمان، کارهای خود را بر نامه ریزی کنند تا زندگی خدا پسندی را برای خود و خانواده داشته باشند.

 

وی با اشاره به پیاده روی اربعین امام حسین(ع)، بیان داشت: مردم با حضور خود به دشمنان گفتند که ما همیشه با امام حسین(ع) هستیم و کسی نمی تواند ما را از در خانه اهل بیت دور کند.

 

حجت الاسلام عرفان یادآور شد: فرق شیعه و وهابیت در عربستان این است که عربستانی ها نتوانستند برای زائران خود امنیت برپاکنند ولی شیعه با پیاده روی 27میلیون انسان از 60 کشور جهان ثابت کرد که در جهان حرف برای گفتن دارد.

 

وی با توجه به این که شیعیان با پیاده روی خود سبب افتخار شدند، اظهار داشت: مدیریت، امنیت، محبت به اهل بیت از سوی زائران همه نشان دهنده افتخارات شیعیان، محسوب می شوند./9707/202/ب1

ارسال نظرات