۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۳۰۶۲۴۹
عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه:

بصیرت عاشورایی از گسترش شبهات دینی جلوگیری می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده طلاب و فضلای استان خوزستان در مجمع نمایندگان حوزه علمیه با اشاره به اینکه عاشورا باید تبیین و در مورد این واقعه باید بصیرت افزایی شود، بیان کرد : بصیرتی که از عاشورا گرفته می‏شود، مکمل و تقویت کننده اسلام است، بنابراین وظیفه روحانیون است که این بصیرت را در افراد ایجاد کنند و نگذارند که دشمن با ایجاد شک و شبهه در افراد به اهداف خود برسد.
موکب

حجت الاسلام غلامحسین محمدی فخر، نماینده طلاب و فضلای استان خوزستان در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه سید الشهدا(ع) با اهدای خون خود حیات اسلام را به وجود می‏آورد، خاطرنشان کرد: ایشان با این کار خود به تمام انسان‏ها درس آزادگی، ایثار و درس فداکاری داد و اینکه انسان همه چیز خود را باید در راه خدا دهد و تمام اعضاء و جوارح خود را برای او و خدمت به او به کار گیرد بنابراین وظیفه ما به عنوان یک روحانی این است که در این زمان مبلغ عاشورا باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه عاشورا باید تبیین و در مورد این واقعه باید بصیرت افزایی شود، بیان کرد : بصیرتی که از عاشورا گرفته می‏شود، مکمل و تقویت کننده اسلام است، بنابراین وظیفه روحانیون است که این بصیرت را در افراد ایجاد کنند و نگذارند که دشمن با ایجاد شک و شبهه در افراد به اهداف خود برسد.

 

نماینده طلاب و فضلای استان خوزستان اضافه کرد: از حضور میلیونی جمعیت عاشق اباعبدالله‏الحسین (ع) در کربلا می توان برداشت کرد که این جماعت پایبند به اسلام هستند، حضور در جوار سید الشهدا(ع) یعنی پایبندی به دین اسلام و طرفداری از این دین است.

 

حجت الاسلام محمدی فخر با بیان اینکه حضور در حضور فیزیکی و معنوی نسبت به مسأله عاشورا وظیفه همه مسلمانان است، تصریح کرد: این حضور باعث تبلیغ اسلام می شود و در واقع از اهداف شوم مستکبرین جلوگیری می کند و آنها را در جای خود می نشاند.

 

وی در ادامه ابراز داشت: در واقع دشمن می‏خواست با ایجاد ترس و دلهره در بین مردم از حضور مردم در این مراسم ها جلوگیری کند که این کار تازه‏ای نیست، چون دشمنان در دور‏ه‏های قبل هم از این حربه ها استفاده می‏کردند که بگویند مردم نسبت به اهل بیت(ع) محبتی در دل ندارند تا این موضوع باعث راحتی خیالشان باشد.

 

حجت الاسلام محمدی فخر با بیان اینکه هدف امام حسین(ع) ، بقای رسالت پیامبر(ص) بود، گفت: زمانی که برادرش محمد حنفیه می‏گوید بیا تا مانند پدرمان امیرالمؤمنین(ع) و برادرمان مجتبی(ع) با طرح صلح پیش برویم در جواب ایشان، می‏فرمایند اگر بخواهیم طبق صلح پیش برویم باید فاتحه اسلام را بخوانیم.

 

نماینده طلاب و فضلای استان خوزستان در پایان ابراز کرد: مردم خوزستان افتخار این را داشتند که در مرز شلمچه و چزابه برای همه عاشقان اباعبدالله(ع) میزبان بودند و من به عنوان  امام جمعه یکی از شهرستانهای این استان از همه خادمان موکب‏ها که در این چند روز خدمت می‏کردند تشکر می‏کنم و از خداوند منان خواستارم که همه ما سربازان خوبی برای ولایت باشیم./875/ت302/س

 

ارسال نظرات