۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۳۰۶۶۱۹
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قزوین:

دشمنی استکبار تا زمانی که ما مسلمان هستیم ادامه دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قزوین گفت: تا زمانی که ما مسلمان هستیم و به عقاید و تعالیم دینی‌مان پایبند باشیم استکبار به دشمنی خود با ما ادامه خواهد داد، افرادی که به فکر دوستی با دشمن هستند افراد ساده لوح و جاهلی هستند که سطحی با مسایل برخورد می‌کنند اما تعداد بسیاری از این افراد دست نشانده و نفوذی دشمن هستند و ماموریت دارند تا تفکر استعماری را در بین مردم رواج دهند.
حجت الاسلام محمد تقي بهبودي

حجت الاسلام محمد تقی بهبودی رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به اهمیت مبارزه با استکبار و مستکبرین گفت: استکبار از خود بزرگ بینی است و از سنگین ترین مباحث آن تکبر است و بعد از خلقت انسان تکبر چیزی بود که شیطان آن را بنا نهاده بود.

 

وی در ادامه افزود: اسلام در بعد اجتماعی، سیاسی و فرهنگی با استعمار مخالف است، در بین کشورهای مستکبر آمریکا از مستکبرین جهان است که خود را بالاتر از کشورهای دیگر می‌داند.

 

این مسؤول با اشاره به تعبیر قرآن، تکبر را بزرگترین گناهان شمرد و بیان کرد: کسانی که فکر می‌کنند با دوستی با استکبار مشکلات کشور حل می‌شود کاملا در اشتباه و گمراهی بسر می‌برند، بسیاری از کشورهایی که دست دوستی با دشمن و استکبار داده‌اند امروز با مشکلات زیادی مواجه هستند.

 

دشمنی استکبار تا زمانی که ما مسلمان هستیم ادامه دارد

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قزوین تاکید کرد: تا زمانی که ما مسلمان هستیم و و به عقاید و تعالیم دینی‌مان پایبند باشیم استکبار به دشمنی خود با ما ادامه خواهد داد، افرادی که به فکر دوستی با دشمن هستند افراد ساده لوح و جاهلی هستند که سطحی با مسایل برخورد می‌کنند اما تعداد بسیاری از این افراد دست نشانده و نفوذی دشمن هستند و ماموریت دارند تا تفکر استعماری را در بین مردم رواج دهند.

 

حجت الاسلام بهبودی خاطرنشان کرد: ما غلط بودن این طرز فکر را در گذشته تجربه کرده‌ایم اما ماهیت کشور ما ماهیت استکبار ستیزی است و انقلاب ما به خاطر مبارزه با استکبار شکل گرفته است، امام(ره)، ملت، نخبگان و روشن فکران متعهد که پیرو انقلاب بودند برای نجات کشور از یوغ دشمن انقلاب کردند.

 

وی با بیان این‌که اگر دست از استعمار ستیزی برداریم دست از ماهیت انقلاب برداشته‌ایم بیان کرد: یکی از مهمترین راههای حفظ انقلاب شناساندن مستکبرین به مردم است مسؤولان و علما موظفند چهره واقعی دشمن را به مردم بشناسانند و اگر مردم با ماهیت واقعی دشمن آشنا شوند هرگز حاضر به سازش با استکبار نخواهند شد.

 

این مسؤول اضافه کرد: مردم ما مسلمان هستند و آنچه را که در راستای دین و اسلام باشد می‌پذیرند و اگر کارشناسان دیدگاه اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) را برای مردم تبیین کنند آنها با تمام وجود در بقرابر دشمن می‌ایستند و در برابر زیاده‌خواهی استکبار سر خم نمی‌کننند.

 

حجت الاسلام بهبودی در پایان گفت: وظیفه علما، طلاب و روحانیون است که موضوع استکبار را به درستی برای مردم تشریح کنند چون مردم اسلام را از زبان کارشناسان دین می‌پذیرند./838/302/ب3

ارسال نظرات