۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۳۰۶۸۸۹
امام جمعه آمل:

ترویج فرهنگ وقف موجب توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با تأکید بر این که وقف موجب توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی می شود، گفت: انسانی که مال دارد باید برای ماندگاری آن کارهای خیری چون وقف انجام دهد که می تواند ثمرات ارزشمندی داشته باشد.
امام جمعه آمل اوقاف اوقاف اوقاف آيت الله مهمان نواز- ديدار با مديران اوقاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل امروز در مراسم افتتاح برنامه های بزرگداشت هفته وقف که در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد با قدردانی از تلاش ها و زحمات رییس و مجموعه کارکنان اداره اوقاف و امورخیریه آمل اظهار داشت: وقف برکات و ثمرات ارزشمندی دارد که دستاوردهای گرانقدر آن را می بینیم و بر سر سفره آن حضور داریم.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: ضرورت دارد در مسیر ترویج فرهنگ وقف گام برداشته و شبهات موجود را رفع کنیم تا مردم استقبال بیشتری برای وقف اموال و دارایی های خود داشته باشند.


حجت الاسلام رحمانی آملی افزود: موقوفات باید در مسیر اجرای نیات واقفین هدایت شود که اجرای درست آن می تواند خودش زمینه ترویج فرهنگ وقف را فراهم کند.


امام جمعه آمل با بیان این که وقف کار بسیار سختی است، گفت: عده ای از انسان اموال و دارایی خود را وقف می کنند که حرکت در این مسیر نورانی اجر والایی داشته و سنت حسنه ای محسوب می شود.


وی خاطرنشان کرد: خدمت به مردم ماندگار است که ضرورت دارد در هر جایگاهی حضور داریم وظایف خود را به نحوی شایسته انجام داده و برای رفع مسائل و مشکلات مردم گام برداریم.


حجت الاسلام رحمانی آملی تصریح کرد: فردی که مدیریتی برعهده می گیرد باید تعهد داشته باشد تا از تمام فرصت‌ها و ظرفیت ها برای خدمت به مردم استفاده درستی داشته باشد.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که وقف موجب توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی می شود، گفت: انسانی که مال دارد باید برای ماندگاری آن کارهای خیری چون وقف انجام داده که می تواند ثمرات ارزشمندی داشته باشد.


حجت‌الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل تصریح کرد: شهدا باعظمت ترین واقفان هستند و جان های پاک خود را نثار کردند تا دین بماند که عزت و عظمت نظام اسلامی مرهون خون های پاک این عزیزان است.


وی از برگزاری ویژه برنامه های بزرگداشت هفته وقف در آمل خبر داد و بیان داشت: ضرورت دارد برنامه‌های هفته وقف به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است برگزار شود تا بتواند اثرگذار خوبی در راستای ترویج فرهنگ وقف داشته باشد.


حجت الاسلام علیخانی تصریح کرد: به لطف انقلاب اسلامی همه کارها در دست خودمان است که باید در مسیر بهره‌گیری از رهنمودهای ولایت فقیه، سیره شهدا و ترویج ارزش های نظام اسلامی کوشا باشیم.


رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل خاطرنشان کرد: باید برنامه های هفته وقف جدی گرفته شود که نیاز است در عرصه موقوفات و بقاع متبرکه گام های خوبی برداریم که حضرت حق به ما توفیق می دهد.


وی با بیان این که اوقاف یک سازمان بسیار مهمی است که می تواند اثرگذار باشد، افزود: کارکنان اداره اوقاف در حال زحمت و تلاش هستند که باید خدمات و برنامه ها بیان شود و بتوانیم به بهترین نحو ممکن گزارش کارها را ارائه دهیم.


حجت الاسلام علیخانی تصریح کرد: باید فرهنگ وقف در جامعه ترویج پیدا کند تا همگان با برکات و دستاوردهای این سنت حسنه به نحو شایسته‌ای آشنا شوند./1314/202/ب2

ارسال نظرات