۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۳۰۶۹۰۳
شریعتمداری:

وقف برای جامعه بسیار کارساز است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مسؤول روزنامه کیهان گفت: رسانه بهتر است پیش از پرداخت مستقیم به وقف موضوعات دینی مرتبط با آن را تبیین کند.
حسين شريعتمداري

به گزارش خبرگزاری رسا، حسین شریعتمداری در حاشیه برگزاری هفتمین همایش وقف و رسانه گفت: رسانه برای معرفی پدیده های فرهنگی و اجتماعی نقش ویژه ای دارد. بهتر است رسانه ها در راستای تبیین و ترویج وقف پیش از این که مستقیم به وقف بپردازند موضوعات دینی مرتبط با آن را برای افکار عمومی جامعه تبیین کنند.

 

وی افزود: ما حدیثی داریم که انسانی که در حال مرگ است سه نماد در مقابل دیدگانش ظاهر می شود: اعمال، اولاد و اموال این نمادها هستند، و معمولا انسان ها در حال مرگ دوست دارند که اموالشان نیز همراهشان باشد. بهترین راه برای آنکه اموال انسان پس از مرگ همراهش باشد این است که آن را در دنیا وقف کرده باشد، وی تصریح کرد همچنین انسان با تربیت اولاد سالم و صالح می تواند حسنات بسیاری پس از پایان زندگی اش را برای خود به ثبت برساند.

 

مدیرمسئول روزنامه کیهان خاطرنشان کرد: روزنامه کیهان نیز برای وقف اولویت ویژه ای در نظر گرفته است و در صفحه دین و معارف به آن می پردازد. بهتر است مسئولین و کارشناسان حوزه وقف نیز با رسانه ها تعامل داشته باشند و اولویت های فعلی جامعه را بازگو کنند.

 

افتخاری: ترویج قرآن از اولویت های وقف است

 

یکی از نمایندگان مجلس گفت: وقف در جامعه بسیار تاثیرگذار و یکی از مزیت های آن ماندگاری طولانی آثار وقف است.

 

به گزارش ستاد خبری هفته وقف دکتر لاله افتخاری در حاشیه برگزاری هفتمین همایش وقف و رسانه گفت: وقف بسیار تاثیرگذار و مهم است و در احکام دینی بسیار به آن توصیه شده است. یکی از مهم ترین وقف ها می توان به آوار علی (ع) اشاره کنیم که پس از گذشت 14قرن همچنان خیر و برکت آن به جامعه می رسد.

 

وی افزود: برای توسعه و گسترش جامعه شیعی و اسلامی وقف یک مسئله مهم است که نباید از آن قافل شویم. در این راستا ترویج قرآن، تسهیل ازدواج جوانان علم آموزی و پژوهش از جمله اولویت های جامعه هستند که رسانه ها می توانند به تبلیغ این موارد بپردازند./1325/د102/ف

 

منبع: پایگاه خبری سازمان اوقاف و امور خیریه

ارسال نظرات