۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۳۰۷۷۰۲
حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی:

آیت‌الله باریک‌بین نقش تاثیرگذاری در احیای حوزه‌ علمیه قزوین داشت

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: حوزه‌های علمیه استان که تقریباً به تعطیلی کشیده شده بود، به واسطه تلاش‌های آیت‌الله باریک‌‌بین حیات جدی پیدا کرد و احیا شد.
حجت الاسلام والمسلمين عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه قزوین صبح امروز با آیت‌الله باریک‌بین دیدار کرد.

 

در این دیدار آیت‌الله هادی باریک‌بین با تأکید بر این‌که روحانیان و طلاب برای جامعه برکت هستند، گفت: نقش روحانیان و طلاب برای اسلام و انقلاب همواره نقشی تاثیرگذار بوده است.

 

وی با تأکید بر اینکه مردم برای لباس روحانیت ارزش و جایگاه ویژه‌ای قائل هستند، افزود: مردم همواره به دنبال این هستند که بدانند خداوند و پیامبران چه فرموده‌اند و ضروری است دستورات دین از طریق روحانیان، طلاب و اهل تقوا به مردم منتقل شود.

 

حوزه‌های علمیه استان به واسطه تلاش‌های آیت‌الله باریک بین حیات جدی پیدا کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی، نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین نیز در این دیدار ضمن آرزوی سلامتی برای آیت‌الله باریک‌بین، گفت: آیت‌الله باریک‌بین از دوران نوجوانی ورود به حوزه علمیه پیدا کردند و از خاندانی متدین هستند و عمر با برکت خود را در مسیر نشر آثار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سپری کرده‌اند.

 

امام‌جمعه قزوین ادامه داد: همین پایگاه خانوادگی و علایق شخصی مناسب طلبگی، ایشان را به وادی حوزه‌های علمیه کشاند و در نجف اشرف و قم تحصیلاتشان را ادامه و تکمیل کردند.

 

وی بیان کرد: ایشان شاگرد بزرگانی چون امام خمینی(ره) بودند و در جوار حضرت معصومه(ع) زیسته و عمری را با تحصیل علم سپری کرده‌اند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: انگیزه‌های معنوی و اخلاص از ایشان شخصیتی معنوی و برجسته ساخته و این مهم سبب شد در جامعه ما، به ویژه در خطه قزوین خدمات بسیاری را ارائه کنند و آثار به یادماندنی را به‌جای گذاشته و بگذارند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پایان گفت: حوزه‌های علمیه استان که تقریباً به تعطیلی کشیده شده بود، به واسطه تلاش‌های آیت‌الله باریک‌ بین حیات جدی پیدا کرد و احیا شد و آیت‌الله شالی هم در این حوزه نقش داشتند./955/202/ب1

ارسال نظرات