۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۳۰۷۷۲۶
رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی خبر داد؛

برپایی 900 شعبه اخذ رأی در خراسان شمالی/ 13 هزار عامل انتخاباتی در استان فعالیت دارند

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی با اشاره به فعالیت 13 هزار عامل اجرایی و انتظامی در برگزاری انتخابات اسفندماه در استان، گفت: پیش بینی می‌شود نزدیک به 900 شعبه اخذ رأی نیز در خراسان شمالی برپا شود.
محمدرحيم نوروزيان- ستاد انتخابات خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، محمدرحیم نوروزیان، رییس ستاد انتخابات استان خراسان شمالی، امروز در نشست خبری، از آمادگی مسؤولان و مدیران و نیز هیأت های اجرایی و نظارتی استان برای برگزاری انتخاباتی پرشور خبر داد و گفت: رویکرد همه دست اندرکاران برگزاری پرشور، قانونمند و سالم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در هفتم اسفندماه امسال است.

 

وی با بیان اینکه در این راستا بیش از 13 هزار عامل اجرایی و انتظامی برای برگزاری انتخابات در خراسان شمالی فعال خواهند شد، اظهار کرد: برپایی شعب اخذ رأی بعد از تشکیل هیأت های اجرایی قطعی شده و پیش بینی می شود حدود 900 شعبه نیز در این استان دایر شوند.

 

نوروزیان با اشاره به اینکه در انتخابات خبرگان رهبری 19 حوزه و در انتخابات مجلس شورای اسلامی 17 حوزه در استان خواهیم داشت، افزود: در انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان شمالی حوزه های شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین اصلی و مابقی فرعی بوده و این انتخابات در حوزه فاروج و بخش خبوشان با حوزه انتخابیه قوچان برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه انتخابات پیش رو در مجموع در 25 فرآیند برگزار می شود که از این تعداد 23 فرآیند الکترونیکی هستند، خاطرنشان کرد: تنها دو مرحله انتخابات شامل شمارش آرا و اخذ رای به صورت دستی انجام می شود.

 

نوروزیان در مورد شمار نامزدهای انتخاباتی در خراسان شمالی نیز افزود: بر اساس برآورد انجام شده در انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان حدود 40 نفر نامزد می شوند که از این تعداد 16 نفر در بجنورد و مابقی در سایر شهرستان ها هستند.

 

وی با یادآوری اینکه در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز در سراسر کشور 88 نماینده انتخاب می شود، اضافه کرد: خراسان شمالی و 10 استان دیگر از جمله ایلام، بوشهر، زنجان، خراسان جنوبی و یزد در این مجلس یک نماینده خواهند داشت.

 

نوروزیان با اشاره به جمعیت بیش از 900 هزار نفری خراسان شمالی، افزود: حدود 60 درصد از جمعیت استان در انتخابات پیش رو واجد شرایط رأی دادن هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به تبلیغات زودهنگام برخی از نامزدهای انتخابات در استان، گفت: نهادهای نظارتی تمامی فعالیت های نامزدهای انتخاباتی خراسان شمالی را رصد کرده و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

 

نوروزیان با اشاره به اینکه فعالیت کاندیداهای انتخاباتی و حامیان آنها در فضای مجازی نیز رصد و بررسی می شود، خاطرنشان کرد: البته از مردم انتظار می رود اخبار و اطلاعات مورد نیاز خود در زمینه انتخابات و برنامه های نامزدها را از مراجع رسمی نظیر صدا و سیما و رسانه های معتبر دریافت کرده و به اخبار موجود در شبکه های اجتماعی استناد نکنند.

 

وی همچنین از نامزدهای انتخاباتی خواست تا در فعالیت های تبلیغی خود از تخریب یکدیگر و سیاه نمایی نسبت به وضعیت موجود خودداری کرده و مراقب باشند به هیچ عنوان وارد مسائل قومی و مذهبی نشده و از دادن وعده های مربوط به تقسیمات کشوری نیز به صورت جدی پرهیز کنند چرا که این موارد در حیطه وظایف و توان نماینده مجلس نیست.

 

نوروزیان در مورد جلسات خانگی و محافل درونی نامزدهای احتمالی انتخابات در خراسان شمالی نیز خاطرنشان کرد: ایجاد شور انتخاباتی و فضای رقابتی مستلزم تحرک نامزدها و برپایی جلسه های خانگی و تبلیغات است اما باید توجه داشت که تا زمان آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی نامزدها، کاندیداهای احتمالی نباید به صورت رسمی پوستر چاپ کرده و در فضاهای عمومی با اسم و رسم برنامه برگزار کنند.

 

رییس ستاد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان خراسان شمالی در خاتمه با تأکید بر تلاش مردم و مسؤولان در راستای برگزاری انتخاباتی سالم در کشور و استان، اظهار کرد: در زمینه انتخابات دولت تنها مجری آن بوده و حق هیچ گونه دخالت و یا فشار بر افراد و نهادها را ندارد و همه امور نیز با نظارت شورای نگهبان و بر اساس قانون صورت می گیرد.

 

گفتنی است، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری براساس اعلام وزارت کشور و تأیید شورای نگهبان هفتم اسفندماه سال جاری به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات