۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۳۰۸۱۲۰

دو امام جمعه از آذربایجان‌شرقی در انتخابات خبرگان رهبری نام‌نویسی کردند

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سراسر کشور نام‌نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در فرمانداری تبریز آغاز شده است که دو تن از ائمه جمعه استان آذربایجان شرقی صبح امروز با حضور در فرمانداری برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان نام‌نویسی کردند.
مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نام‌نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری صبح امروز پنج‌شنبه همزمان با سراسر کشور در فرمانداری تبریز به عنوان مرکز حوزه انتخابیه استان آذربایجان شرقی آغاز شد.


در نخستین روز از ثبت‌نام داوطلبان، دو تن از ائمه جمعه استان با حضور در فرمانداری برای کاندیداتوری در انتخابات پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان آذربایجان شرقی نام‌نویسی کردند که یکی از این دو نفر هم اکنون نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری است.


به گفته ستاد انتخابات کشور ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری تا چهارشنبه دوم دی ادامه خواهد داشت و داوطلبان حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی می‌توانند با مراجعه به فرمانداری تبریز یا ستاد انتخابات کشور نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.


استاندار آذربایجان شرقی نیز در نخستین ساعات ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری، در فرمانداری تبریز حضور یافت و از روند ثبت‌نام بازدید کرد و اظهار داشت: آمادگی کامل ستادهای انتخابات شهرستان‌های استان برای ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی وجود دارد.


استاندار آذربایجان شرقی از آمادگی کامل ستادهای انتخابات شهرستان‌های استان برای ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: خوشبختانه هیأت‌های اجرایی و نظارت انتخابات در تمام شهرستان‌های استان در فضایی صمیمی و توام با وحدت و همدلی تشکیل شده و آمادگی کامل برای اجرای مراحل مختلف انتخابات وجود دارد.


وی با بیان این که ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از امروز به مدت یک هفته در فرمانداری تبریز انجام می‌شود، افزود: روند اجرایی انتخابات هفتم اسفند در فضایی صمیمی و برادرانه آغاز شده و امیدواریم همین روند تا پایان انتخابات ادامه داشته باشد و شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و بانشاط باشیم.


استاندار آذربایجان شرقی از همه افراد مؤثر دعوت کرد با ثبت‌نام در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی بر شور و نشاط انتخاباتی بیفزایند و با تأکید بر این که هدف ما حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی است، افزود: ساز و کار لازم برای برگزاری انتخابات فراهم شده و در کنار این باید مقدمات حضور حداکثری مردم نیز آماده شود.


جبارزاده ادامه داد: مصمم هستیم انتخاباتی بر اساس قانون برگزار کنیم و مردم مطئن باشند که انتخابات سالم برگزار خواهد شد، تمام انتخابات‌ها در مقطع زمانی خاصی اتفاق افتاده و انتخابات امسال نیز با مرحله جدیدی از تحولات پرونده هسته‌ای مصادف شده است.


وی با اشاره به این که دنیا انتخابات ایران را رصد می‌کند، افزود: میزان مشارکت مردم در این انتخابات به منزله میزان حمایت آنها از نظام تلقی می‌شود و هر کسی که در پای صندوق رای حاضر می‌شود سربازی در برابر خواسته‌های استکبار جهانی است.


استاندار آذربایجان شرقی در ادامه اهمیت بسیار بالای هر دو مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را خاطرنشان کرد و با اشاره به شرایط جدید کشور گفت: قطعا در شرایط جدید، فضای کار ارزشمندی برای مجلس شورای اسلامی گشوده خواهد شد و هرچه نمایندگان مجلس آشنا به مسایل روز و دارای تفکر توسعه‌گر باشند بیشتر خواهند توانست در تحقق اهداف توسعه کشور دولت را همراهی کنند./935/203/ب2

ارسال نظرات