۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۳۰۸۳۳۳
آیت الله موسوی جزایری:

وظیفه خبرگان رهبری احراز وجود شرایط در نامزد رهبری و اعلام آن به مردم است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که وظیفه خبرگان رهبری احراز وجود و اعلام به مردم ایران این شرایط در شخص معین و نامزد برای رهبری است، ابراز داشت: توانمندترین و آگاه ترین برای اداره این کار، برحسب تکلیف شرعی را باید معرفی کرد، که نسبت به اشخاص موجود، تشخیص رهبرمعظم انقلاب است.
آيت الله موسوي جزايري ، نماينده ولي فقيه در خوزستان نام نويسي آيت الله موسوي جزايري در انتخابات مجلس خبرگان رهبري نام نويسي آيت الله موسوي جزايري در انتخابات مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدمحمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، ظهر امروز با حضور در فرمانداری اهواز و نام نویسی در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران با اشاره به این که وظایف خبرگان رهبری در قانون اساسی ذکر شده و قانون اساسی چند اصل را به این مسأله اختصاص داده است، ابراز داشت: فصل هشتم که از اصل 107 آغاز و تا 111 در این باره آمده و پیرامون موضوع رهبری و وظایف خبرگان می باشد.

 

وی با اشاره به وظایف خبرگان رهبری و شرایطی که شرع مقدس اسلام برای ولی فقیه در اصل 109 قانون اساسی معین کرده، ابراز داشت: این قوانین با دقت بسیار درسال 1358 به تصویب رسید و در بازنگری آن به جایگاه رهبری و ولایت فقیه در قانون اساسی پرداخته شد.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که وظیفه خبرگان رهبری احراز وجود و اعلام به مردم این شرایط در شخص معین و نامزد برای رهبری است، ادامه داد: این کار در طول دوره های سابق انجام شده و پس از رحلت امام خمینی(ره) در بعداز ظهر همان روز جلسه ای برگزار شد و یپرامون این مسأله بحث و گفت و گو صورت گرفت که در نهایت به تأیید حضرت آیت الله خامنه ای منجر شد و اعلام شد که شرایط مندرج در اصل 109 در ایشان وجود دارد.

 

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به این که شرایط اصل 109 بیشتر از دیگران در حضرت آیت الله خامنه ای وجود داشت و این وضعیت تا اکنون ادامه دارد و برقرار است، خاطرنشان کرد: رهبری باید از جهت داشتن اجتهاد مطلق در حدی باشد که برخوردار از صلاحیت افتا و مرجع تقلید باشند، بینش کامل سیاسی و اجتماعی، شجاعت، مدیریت، بصیرت از دیگر شرایط رهبری هستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با تأکید براین که مصداق وجود شرایط رهبری در رهبر معظم انقلاب است، ادامه داد: اشخاصی که در درس ایشان حاضر می شوند که خود آنها نیز برخودار از سطح علمی بالا هستند، شهادت می دهند که درس رهبرمعظم انقلاب در فقه و اصول در یک جایگاه بسیار رفیعی قرار دارد.

 

نماینده فعلی مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در مسأله برجام به اذعان مسؤولان ذیربط در پیچ های خطرناک برنامه هسته ای تنها کسی که سکان کشتی را در دست داشت و تمام مسؤولان امور خارجه و متخصصین سیاسی را هدایت کرد رهبر معظم انقلاب بود، همچنین مواضع قاطع ایشان راهگشا و دشمن را به تسلیم وا داشت، این مسأله بیانگر بینش سیاسی ایشان است.

 

وی با تأکید بر این که اکنون نیز ایشان را اقوم و ارجح می دانیم و تصور نشود که ملاحظاتی وجود دارد، افزود: توانمندترین و آگاه ترین برای اداره این کار، برحسب تکلیف شرعی را باید معرفی کرد، که نسبت به اشخاص موجود، تشخیص رهبرمعظم انقلاب است./9453/پ202/ج

ارسال نظرات