ضرورت ساماندهی گروههای تبلیغ جهادی و دوری از موازیکاری
حجتالاسلام سیدحسین سیدسامعی، مدیر گروه تبلیغی جهادی حیات طیبه در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مؤلفههای شخصیتی منحصر به فرد مبلغان جهادی پرداخت و خاطرنشان کرد: مبلغ جهادی باید سلاح تقوا و علم را با هم داشته باشد تا بتواند مبلغ شود؛ و برای جهادی شدن باید صبر، گذشت، خوش اخلاقی و هنر را دارا باشد.
این مبلغ دینی افزود: از دیگر مؤلفههای مبلغ جهادی این است که باید بسیار دلسوز باشد؛ یعنی هنگامی که فقر فرهنگی را در منطقهای مشاهده میکند، حاضر است از جان مایه بگذارد و شهید شود و مسأله ای نمی تواند مانع از کار او شود و با خدا معامله می کند.
وی به ارزیابی وضعیت تبلیغ جهادی در حوزه های علمیه اشاره و اظهار داشت: طلبه ها انسانهای شریف، مؤمن و متدینی هستند، اما هنگامی که تبلیغ از ابتدا با شیوه ای غیرجهادی معرفی شود و این را تنها ترین راه به او بفهمانیم، نباید توقع داشت که پس از ده سال بتوان به او فهماند که این شیوه ای اشتباه بوده است و شیوهای به نام جهادی وجود دارد که بسیار کارآمدتر بوده و توفیقاتش از برخی نهادهای تبلیغی خیلی بیشتر است و این به دلیل وجود روحیه و فرهنگ جهادی است؛ اما هنگامی که فردی به صورت سیستماتیک بار آورده شود، کارکردش پایین خواهد آمد.
حجتالاسلام سید سامعی با بیان اینکه طلاب جوان در حال انس گرفتن با تبلیغ جهادی هستند تصریح کرد: اگر بخواهیم فرهنگ جهادی در حوزهها جا بیفتد، باید تبلیغ جهادی را معرفی کنیم و تبلیغ یعنی دست از جان شسته و برای ادای تکلیف به تبلیغ پرداخته شود و بسیاری از طلاب را می توان به این شیوه تربیت کرد و طلاب جوان در حال انس گرفتن با این نوع تبلیغ هستند و پس از کسب تجربه به تربیت نسل بعد از خود خواهند پرداخت.
مدیر گروه تبلیغی جهادی حیات طیبه درباره ساماندهی گروههای تبلیغی برای دوری از موازیکاری گفت: علت موفقیت گروههای جهادی، به این جهت است که کار سازمانی نمیکنند؛ در صورتی که تبلیغ به کار، شیوهها و اهداف سازمانی تبدیل شد، بروکراسی اداری جلوی فعالیت گروههای جهادی را خواهد گرفت، اما در عین حال باید کار جهادی، نظاممند باشد و دارای ساختار، چارچوب و تشکیلاتی برای خود داشته باشد./822/ت302/ف2