۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۳۰۸۶۱۰
حجت‎الاسلام کفیل:

حضور در حوزه علمیه بهترین راه تربیت یک منتظر واقعی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل فرهنگی مذهبی با بیان اینکه منتظر واقعی زندگی خود را بر اساس رضایت امام زمان تنظیم می‌کند گفت: حضور در حوزه های علمیه بهترین راه برای تربیت یک منتظر واقعی است.
حجت الاسلام کفيل ، استاد حوزه و دانشگاه لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد صادق کفیل، صبح امروز در مدرسه علمیه خواهران زهرائیه نجف آباد، در نشستی تحت عنوان هویت یک طلبه به عنوان سرباز امام زمان(ع) گفت: منظور از اینکه یک طلبه باید به معنای واقعی هویتی دینی داشته باشد یعنی اینکه من به این دنیا آمده‌ام تا هویتم را از امام زمانم بگیرم و مقصود حقیقی من وصال به محبوب است.

 

وی در ادامه افزود: با این طرز تفکر سختیها و مشکلاتی که بر سر راه طلبگی و تبلیغ است برای فرد آسان می شود و او با وجود این سختیها و حتی زخم زبان هایی که در این مسیر می شنود همیشه شاداب است و هیچ گاه دچار افسردگی نمی شود.

 

کارشناس فرهنگی مذهبی در ادامه طلبه را یک منتظر حقیقی برشمرد و تصریح کرد: اولین ویژگی منتظر ایجاد نظام زندگی بر اساس رضایت امام (ع) است، منتظر همه وجودش را از امام می داند و دغدغه‌اش رضایت اوست به همین دلیل اگر دیگران نسبت به تلاشها و خوبی های او بی توجه باشند، برای او بی اهمیت است چرا که زندگی او تنها بر اساس رضایت امام پایه گذاری شده است.

 

حجت الاسلام کفیل امید به خدا و محبت اهل بیت را دومین ویژگی منتظر خواند و اظهار کرد: اگر ملاک زندگی افراد محبت اهل بیت (ع) باشد دیگر هیچ اختلافی وجود نخواهد داشت چرا که افراد بر مبنای خودخواهی‌های خود عمل نخواهند کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: گاهی بعضی از رفتارهای به ظاهر ناچیز ما ظهور را چندین سال عقب می‌اندازد اما نباید امید خود را از دست بدهیم از ما خواسته شده دعا کنیم در زمان ظهور امام زمان رهبر باشیم، این دعا افق ذهن و به دنبال آن هدف و مسیر ما را رجعت و بازگشت، تعیین می‌کند و چنین فردی به دنبال آن است که تمام رفتار و اعمال خود را بر مبنای تأیید امام زمانش تنظیم کند و این همان مسیری است که باعث می‌شود انسان نه تنها در بهشت جای گیرد بلکه همنشین ائمه اطهار(ع) باشد.

 

حجت الاسلام کفیل در پایان با بیان اینکه حضور در حوزه های علمیه از بهترین و آسانترین روش های تربیت یک منتظر واقعی است گفت: حضور شما در این راه شکر عظیمی را می طلبد و این شکر امید را در وجود طلاب می افزاید که به دنبال آن مراقبه فرد و وجود دغدغه دین در انسان منتظر را درونی خواهد ساخت./1304/203/ب3

 

 

ارسال نظرات