۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۳۰۸۷۰۰
مدیر حوزه علمیه استان قزوین:

احیای موقوفات یکی از اولویت‌های حوزه علمیه قزوین است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که احیای موقوفات سختی‌های زیادی به همراه خواهد داشت، گفت: نباید در این راه خسته شویم و باید تلاش کنیم مسأله وقف برای حوزه علمیه، همچنین احیای موقوفات را برای مردم فرهنگ سازی کنیم.
حجت الاسلام علي عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه استان قزوین عصر امروز در دیدار با مصطفی نوروزی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان با تشکر از تلاش های پیگیر و مجددانه حجت الاسلام نوروزی در رابطه با احیای موقوفات در راستای حوزه علمیه و همچنین کمک های این اداره کل به مدارس علمیه، گفت: خوشبختانه در این امر همکاران شما در اداره اوقاف و امور خیریه در رابطه با احیای موقوفات و عمل به نیات واقفان تلاش هایی داشتند که جای قدردانی دارد.

 

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های حوزه علمیه استان احیای موقوفات بوده و در گذشته کوتاهی صورت گرفته و نباید در این امر کوتاهی و سهل انگاری شود.

 

یکی از اولویت‌های حوزه علمیه استان احیای موقوفات است

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که احیای موقوفات سختی‌های زیادی به همراه خواهد داشت، ابراز کرد: نباید در این راه خسته شویم و باید تلاش کنیم مسأله وقف به حوزه علمیه و همچنین احیای موقوفات را برای مردم فرهنگ سازی کنیم.

 

حجت الاسلام عباسی اضافه کرد: باید افرادی که در زمینه مسائل حقوقی همچنین وقف اطلاع کافی دارند به کمک حوزه علمیه آمده تا بتوانیم در این راستا موقوفات را زنده کنیم.

 

مدیر حوزه علمیه قزوین در پایان این دیدار از زحمات حجت الاسلام نوروزی مدیر اوقاف شهرستان قزوین و معاونت فرهنگی این اداره کل در زمینه همکاری با مدارس علمیه قدردانی کرد.

 

در ادامه این دیدار حجت الاسلام نوروزی به مسأله وقف در کشور اشاره و بیان داشت: احیای وقف در استان امری بسیار ضروری و با اهمیت بوده و باید ائمه جماعات و روحانیان این موضوع را برای مردم تبیین کنند.

 

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان قزوین تصریح کرد: حوزه های علمیه از دیرباز وابستگی به موقوفات داشته و باید مرم را به سوی موقوفات در راستای حوزه علمیه راهنمایی و تشویق کنیم.

 

این مسؤول خاطرنشان کرد: اگر مردم و موقوفات را در راستای مدارس حوزه‌های علمیه راهنمایی کنیم قطعا مدارس علمیه در استان از توسعه بیشتری برخوردار خواهند شد.

 

حجت الاسلام نوروزی به برگزاری بیشتر جلسات بین حوزه علمیه و اداره اوقاف را مورد تاکید قرار داد و گفت: در مدیریت سابق جلسات کمتری در رابطه با هماهنگی  صورت گرفت که امیدواریم با مدیریت جدید حوزه علمیه قزوین که خود نیز پرورش یافته این مکان مقدس است و در امر احیای موقوفات نیز تلاش هایی داشتند بتوانیم این جلسات را برگزار کنیم.

 

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان قزوین احیای موقوفات را مورد تاکید قرار داد و در پایان گفت: احیای موقوفات و همچنین تشویق مردم به امر وقف بسیار ضروری بوده که انشاء الله در این امر نیز حوزه علمیه و اداره اوقاف اولویت اصلی است./838/202/ب1

ارسال نظرات