۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۳۰۸۷۵۴
نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

فاصله ‌گرفتن از عمل سبب پژمرده شدن دین می‌شود/ حیات بخشیدن به جامعه از اصول انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام با نشاط نگه ‌داشتن جامعه دینی و زنده نگه داشتن دین را از نقش‌‌های نماز جمعه در جامعه دانست و گفت: پژمردگی دین در گرو فاصله گرفتن از عمل است و با پژمردگی دین جامعه می‌‌میرد.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در سومین نشست دبیران اقامه نماز دستگاه ‌های اجرایی این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: امروز دشمن به طور پیچیده و از هر روزنه‌ای برای نفوذ به ریشه‌ های نظام تلاش می ‌کند.

 

وی افزود: دشمنان نظام می‌‌خواهند خاصیت استکبارستیزی و سبک زندگی اسلامی از انقلاب و جمهوری اسلامی حذف شده و سبک زندگی غربی در جامعه اسلامی رونق یابد.

 

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که یکی از روزنه‌های نفوذ دشمن، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است، خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان به هیچ وجه نباید در دسته‌بندی‌های سیاسی قرار بگیرد، زیرا در این صورت نقش ‌آفرینی مؤثر خود در جامعه را از دست خواهد داد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) گفت: نماز جمعه یک اجتماع بزرگ دینی است و توصیه به تقوا در نماز جمعه از وظایف امام جمعه است.

 

این مقام مسؤول با نشاط نگه ‌داشتن جامعه دینی و زنده نگه داشتن دین را از نقش‌ های نماز جمعه در جامعه دانست و تصریح کرد: پژمردگی دین در گرو فاصله گرفتن از عمل است و با پژمردگی دین جامعه می ‌میرد.

 

امام جمعه شهرکرد تلاش برای خدا و صادق بودن را از دیگر سفارشات امام حسن عسکری(ع) دانست و ادامه داد: تلاش برای زنده نگه داشتن یاد خدا و دین خدا در جامعه از وظایف اصلی مسلمانان است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری افزود: صدق زبان نشانه صداقت نیست و صدق یک ویژگی و خلق است که باید در وجود انسان نهادینه شده تا جایی که انسان علاوه بر خدا، قرآن و پیامبر با خودش، جامعه و ولایت فقیه نیز صادق باشد.

 

وی با اشاره به این که امانتداری از دیگر توصیه‌های امام حسن عسکری(ع) است، افزود: امانت مصادیق مهمی دارد و از آن جمله دین خدا و قرآن است که باید در روز قیامت به محضر پرودگار عرضه شوند.

 

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام انقلاب اسلامی را از امانت‌های بزرگ در دست مردم برشمرد و گفت: امانت‌‌داری از ویژگی‌ های شیعیان است و شیعه امام حسن عسکری(ع) همواره مواظب است که در امانت خیانت نکند.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری یادآور شد: انقلاب اسلامی آمده که دین و نام حضرت ولی عصر(عج) را برای ما زنده کرده و اسلام ناب محمدی را به ما نشان دهد که حیات بخشیدن به جامعه از اصول انقلاب است.

 

نماینده ولی فقیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که وظیفه ما در قبال انقلاب وظیفه ‌ای مستمر است و حفاظت از انقلاب تا سرنگون شدن همه دشمنان این نظام ادامه دارد، افزود: مردمداری و سجده طولانی از دیگر وی‍ژگی ‌های شیعه واقعی است چرا که سجده اوج خضوع در برابر خداست و انسان در سجده اوج ذلت، حقارت و تهیدستی ‌اش را به خداوند عرضه می ‌کند./9457/202/ب2

ارسال نظرات