۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۳۰۸۸۱۵
نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

نقش حوزه های علمیه در فرهنگ سازی غیرقابل انکار است

خبرگزاری رسا ـ حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام گفت: ارگان ‌های مختلف از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، حوزه‌ها و دانشگاه‌ ها نقش پررنگ‌تری در اشاعه فرهنگ و فرهنگ‌سازی دارند.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه یک شنبه، 29 آذرماه، در نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اموری که در شورای عمومی فرهنگ باید به آن رسیدگی و برای آن طرح و راهکار ارائه شود، مبارزه با فساد در جامعه است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی در همه ابعاد مبارزه با فساد فعال است و فعالیت در این خصوص تنها مختص به حوزه فرهنگ نیست.

 

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که لازم است در حوزه‌ های مختلف بخش فرهنگی فعالیت بیشتری انجام شود، خاطرنشان کرد: همه ارگان ‌ها کار خود را به صورت قرارگاهی انجام دهند.

 

این مقام مسؤول ادامه داد: کار فرهنگی بدون برخورد انتظامی پشتوانه ندارد و نیاز است این دو در کنار هم به کار روند و در هر دو زمینه فعالیت به طور جدی انجام شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تصریح کرد: برای پیشگیری و مبارزه با آسیب ‌های بزرگ اجتماعی باید با افرادی که برای منافع خود اقدام به ترویج اسباب فساد می ‌کنند برخورد صورت گیرد و از این اقدام آن‌ها جلوگیری شود.

 

وی با اشاره به نقش فرهنگ در مبارزه با فساد بیان داشت: ارگان ‌های مختلف از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، حوزه‌ها و دانشگاه‌ ها نقش پررنگ‌تری در اشاعه فرهنگ و فرهنگ‌سازی دارند.

 

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه انتخابات را یکی از عرصه‌ های مهم  و حساس آزمون دانست و گفت: باید در تمام عرصه ‌ها طوری عمل کنیم که خدا راضی باشد و رفتار همه افراد باید طوری باشد که رضای خدا را قبل از رضای خلق در بر داشته باشد.

 

امام جمعه شهرکرد با بیان این که فرهنگ عمومی فرهنگی نیست که عموم مردم به دنبال آن بروند بلکه فرهنگی است که اسلام قصد دارد بر عموم مردم حاکم شود، خاطرنشان کرد: برای محقق شدن فرهنگ عمومی باید بسترهای مناسب فراهم شود و مردم از فرهنگ انحرافی مصون بمانند و از فرهنگ زیبای دینی بهره‌مند شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در پایان گفت: برای عملی شدن اجرای فرهنگ عمومی در جامعه باید افکار و اعمال همه افراد جامعه بیانگر حق باشد و از فساد فاصله گرفته تا آثار اعمالشان در عرصه‌های مختلف ظهور و بروز پیدا کند./9457/202/ب1

ارسال نظرات