۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۳۰۹۲۶۲
در دانشگاه باقرالعلوم؛

مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و جشنواره انتخاب پژوهشگران برتر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و جشنواره انتخاب پژوهشگران برتر با سخنرانی اساتید و رونمایی از نرم افزار آفاق مرئیه در دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد.
دانشگاه باقرالعلوم(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و جشنواره انتخاب پژوهشگران برتر پیش از ظهر امروز با حضور اساتید، طلاب و دانشجویان باقرالعلوم(ع) در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد.

 

گفتنی است، در این مراسم، نعمت الله کرم‌اللهی، عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، استاد جامعه شناسی به کارکردها، مسائل مورد نیاز در عرصه پژوهش و ظرفیت‌های دانشگاه باقرالعلوم(ع) در تربیت پژوهشگر و ارائه پژوهش‌های کارآمد اشاره کرد.

 

وی در ادامه به گزارشی درباره عملکرد معاونت پژوهش دانشگاه باقرالعلوم(ع) اشاره کرد و گفت: افزون بر فعالیت‌های معاونت پژوهش، مقالات، فصلنامه‌ها و نشریه‌ پژوهشی دانشگاه که چهار شماره از آن منتشر شده است، معاونت پژوهش دو طرح را در آینده دنبال خواهد کرد.

 

وی ابراز داشت: در آینده دو طرح پژوهشی «نظام موضوعات با مشارکت گروه‌های مختلف علمی و پژوهشی دانشگاه را دنبال خواهیم کرد، تا از فعالیت‌های موازی و جزیره‌ای جلوگیری شود.

 

وی افزود: طرح دیگر جهت‌گیری اساتید است، تا در تربیت‌ دانشجویان پژوهشگر فعالتر باشند و قوت علمی و خروجی علمی گروه‌ها‌ی مختلف بهتر سنجیده شود و امور فصلنامه سامان بهتری پیدا کند.

 

همچنین در ادامه حجت الاسلام محمدمهدی گرجیان، استاد برتر فلسفه و عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) به بایسته‌ها و آسیب‌های پژوهش و همچنین به ویژگی‌های علم مفید و غیر نافع پرداخت و گفت: تحقیق، سنجش، تفکر، نیاز سنجی، حق محوری و متخصصانه عمل کردن از ویژگی‌های پژوهش است.

 

لازم به ذکر است در پایان از نرم افزار آزمایشگاه چند رسانه‌ای آموزش زبان عربی با عنوان آفاق مرئیه رونمایی شد و با اهدای جوایزی از نفرات برتر نهمین جشنواره انتخاب پژوهشگر به ترتیب حجج اسلام والمسلمین نجف لک‌زایی، یارعلی فیروزجایی و محمد مهدی گرجیان و دیگر پژوهشگران در سطح دکترا و ارشد، تقدیر به عمل آمد./908/پ203/ف2

ارسال نظرات