۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۳۰۹۶۷۶
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه مطرح کرد؛

رد پای آشکار لندن در ایجاد فرقه‌های انحرافی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام علیزاده با توجه به راهبرد شیعه لندنی که به صورت مشهود طبق سیاست های استعمار پیر حمایت می شود، گفت: ریشه این اختلاف افکنی به جبهه استعمار و استکبار از طریق استعمار فرهنگی بر می گردد حتی ایجاد فرقه های انحرافی مثل وهابیت و بهاییت همه در جهت ایجاد اختلاف بین مسلمانان است.
کتاب تشيع انگليسي

حجت الاسلام عبدالرحیم علیزاده، نماینده طلاب و فضلای رودسر و املش در مجمع نمایندگان حوزه علمیه، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه دنیای اسلام در حال حاضر از جهاتی در معرض تبلیغات سوء دشمنان است، تصریح کرد: یکی از مسیرهای نفوذ دشمن و دامن زدن به اختلاف بین امت اسلامی استفاده از مبلغان خاص است، وهابیت در سراسر دنیا مبلغان بسیار فراوانی را اعزام می کند که برای گسترش وهابیت به تبلیغ می پردازند.

 

وی با بیان اینکه ما در مسیر‏های مختلف مورد هجمه‏ها شبانه روزی دشمنان هستیم، خاطرنشان کرد: یکی از هدف‏های اصلی آنها این است که انقلاب اسلامی را تحت تأثیر شهبات خودشان قرار دهند.

 

حجت الاسلام علیزاده ادامه داد: کار دیگر مبلغان وهابی این است که تبلیغات سوء علیه شیعیان انجام دهند، که هدفشان از این کار جذب مخاطبان با هدف ایجاد بدبینی نسبت به شیعیان است.

 

وی با بیان اینکه شکل گیری فرقه های انحرافی مانند شیعه لندنی خطر بسیار زیادی در خدشه دار کردن اسلام ناب دارد، تصریح کرد: این گروه ها با استفاده از شبکه های ماهواره ای فراوانی را که شکل داده اند و هیأت های فراوانی را که پشتیبانی می کنند در سطح جهان اسلام به ترویج تفکرات انحرافی خود می پردازند.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه ادامه داد: ریشه این اختلاف افکنی به جبهه استعمار و استکبار از طریق استعمار فرهنگی بر می گردد و ایجاد فرقه های انحرافی مثل وهابیت و بهاییت همه در جهت ایجاد اختلاف بین مسلمانان است.

 

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: ترویج مسائل انحرافی در جهان اسلام نوعی آلودگی را ایجاد می‏کند که باعث ایجاد فضای مبهم و ایجاد شبهه در اذهان عمومی می شود که این خود خسارت بزرگی است که باید در این زمینه آسیب شناسی شود.

 

حجت الاسلام علیزاده افزود: این افراد با استفاده از عنوان های مرجعیت و روحانیت کارهای ار انجام می دهند که باعث معرفی چهره دیگری از اسلام می شود و باعث ایجاد تفرقه بین مسلمانان می شود.

 

حجت الاسلام علیزاده با ابراز تأسف از بی توجهی برخی مبلغان در عرصه وحدت اسلامی و ترویج تفکرات انحرافی گفت: در بین مبلغان خودی هم برخی افراط و تفریط های هم وجود دارد که این خود موجب دامن زدن به مسائل انحرافی و عقیدتی است.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه با اشاره به اینکه در مقابل تبلیغات پر حجم وهابیت، مبلغان شیعه هم فعالیت های مناسبی دارند، ابراز کرد: اما به نظر می رسد که مبلغان مسلمان باید از هوشیاری بیشتری نسبت به گذشته برخوردار باشند و با هوشیاری کاملی عمل کنند و اسیر عملیات روانی و جنگ نرم دشمن نشوند.

 

حجت الاسلام علیزاده در پایان با بیان این که استکبار می خواهد حضور خود را در مناطق اسلامی تثبیت و خود را به عنوان منجی معرفی کند، گفت: در واقع هدف اصلی مستکبران از ایجاد تفرقه بین مسلمانان، غارت منابع مالی کشورهای اسلامی است و هم این که کشورهای مسلمانان را روز به روز ضعیف تر کنند و مانع گسترش انقلاب اسلامی در این کشورها شوند./875/ت302/س

ارسال نظرات