۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۳۰۹۸۳۳
رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

استاد، ستون اصلی در تعلیم و تربیت است/ وظیفه حوزه پرورش طلاب در جهات گوناگون است

خبرگزاری رسا ـ رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره اهمیت جایگاه استاد، گفت: فراموش نشود که در امور تعلیم و تربیت طلاب، ستون اصلی استاد است.
حجت الاسلام والمسلمين علي اکبر رشاد حجت الاسلام والمسلمين علي اکبر رشاد حجت الاسلام والمسلمين علي اکبر رشاد حجت الاسلام والمسلمين علي اکبر رشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد، رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در مراسم گردهمایی اساتید حوزه های علمیه استان تهران که صبح امروز پنج شنبه در مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) برگزار شد با اشاره به جایگاه استاد در حوزه علمیه، گفت: استاد محوری و استاد سالاری در حوزه علمیه محور بوده اما نباید این سنت مورد غفلت واقع شود.

 

وی افزود: احساس می‌کنیم به تدریج نظام استاد سالاری به ستاد سالاری تبدیل می شود، باید خود آگاه عمل کنیم، مسائل مدیریتی و مانند این امور به عهده مدیریت است اما فراموش نشود که در امور تعلیم و تربیت ستون اصلی استاد است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رشاد، در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: باید طلاب را بپرورانیم و این تعلیم باید به شیوه تربیتی صورت گیرد، هدف از این کار پروراندن استعدادها است، طلاب پس از سپری کردن مدارج باید از جایگاه علمی مناسبی برخوردار باشد، به لحاط تهذیب، عرفیات اجتماعی، مسائل علمی به ویژه به حیث عمق مطالب باید طلاب به خوبی تربیت شوند.

 

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به موضوع سلامت طلاب، گفت: ما معتقدیم ائمه اطهار از تمامی جهات سلامت هستند، طلبه نیز باید به لحاظ جسمی نیز پرورانده شوند، متاسفانه بسیاری از مدارس تهران فرسوده و قدیمی بوده و از امکانات ورزشی برخوردار نیستند.

 

وی ادامه داد: حوزه باید طلبه را در جهات مختلف پرورش دهد، طلبه باید متعبد بار بیاید، شوق عبادت باید از درون طلاب بیرون آید، طلبه باید در هستی خویش عالم شود و وجودش به علم تبدیل شود وگرنه انتقال مطلب در حد انباشت اطلاعات در ذهن فایده ای ندارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رشاد با اشاره به مشکلات طلاب، گفت: متاسفانه طلاب در مباحث کلامی بسیار ضعیف هستند، گاهی برخی از جوانان در مباحث اعتقادی از طلاب قوی تر هستند./811/202/ب1

ارسال نظرات