۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۳۰۹۹۹۹
نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

قیام 19 دی ثابت کرد خون شهیدان پایمال نخواهد شد

خبرگزاری رسا ـ حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین نکونام گفت: قیام 19 دی‌ماه ثابت کرد امتی که نسبت به جایگاه رهبری حساس و غیرت‌مند باشد و امتی که نگذارد خون شهیدانش پایمال ستم ستمگران و ظالمان شود، پیروز خواهد شد.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد، اظهار داشت: معمولاً هستند کسانی که به بهانه‌های مختلف فتنه‌گری و فتنه‌جویی می‌کنند و بعضا حرف‌هایی زیبا و فریبنده هم می‌زنند تا مردم را با خود همراه و اجتماع را دچار اشتباه کنند، اما این ‌ها نمی‌توانند در یک جامعه حق‌مدار فتنه‌های خود را پیاده‌سازی کنند.

 

وی با اشاره به این که مردمی که به دنبال حق هستند نصرت و یاری پروردگار شامل حال آن‌ها می‌شود، بیان داشت: نگران فتنه‌ها نباشید چراکه فتنه و فتنه‌گر همیشه وجود دارد؛ نگران این باشید که مبادا خودتان در این فتنه‌ها گرفتار شوید.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: این درست است که نباید درون دسته‌بندی‌هایی که معمولا در کشور وجود دارد ذوب شد اما اگر شناخت کافی نباشد و نتوانیم تشخیص صحیح بدهیم که کدام دسته‌بندی به شاخص نظام نزدیک‌تر است ممکن است به اشتباه به سمت دسته‌بندی‌های نادرست رفته و در دام فتنه گرفتار شویم.

 

این مقام مسؤول با بیان این که باید در صحنه باشیم و حرف‌های دو گروه اصول‌گرا و اصلاح‌طلب که الان در کشور وجود دارد را گوش کنیم و بفهمیم کدام حرف به شاخص نزدیک‌تر است، افزود: مطابق با سخن خدا در قرآن کریم هر کس در مقابل رهبر دینی، ولی خدا و حجت الهی بایستد و موضع‌گیری کند بداند که در فتنه است.

 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به مصادیق تقوا که همان صیانت از انقلاب اسلامی است، ادامه داد: در روز 17 دی‌ماه سال 56 بعد از چند دهه تلاش برای متوقف کردن انقلاب اسلامی از طرف عمال شاهنشاهی مقاله‌ای بر ضد امام خمینی(ره) در یکی از روزنامه‌های وقت به چاپ رسید با هدف تخریب چهره امام غافل از این که تمام این تلاش‌های چندین ساله به سبب عنایت خداوند بی‌ثمر خواهد ماند.

 

وی خاطرنشان کرد: تنها دو روز بعد و در روز 19 دی‌ماه همان سال خون مردم قم به جوش آمده به خیابان‌ها ریخته و تا پای جان‌شان برای دفاع از امام و رهبرشان ایستادند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: 19 دی‌ماه ثابت کرد امتی که نسبت به جایگاه رهبری حساس و غیرت‌مند باشد، امتی که نگذارد خون شهیدانش پایمال ستم ستمگران و ظالمان شود، امتی که آنچنان غیرت‌مند باشد که دفاع از رهبر، شهیدان و وظایف جهادگونه‌اش تنها برای خدا انجام گیرد و امتی که اقدام به موقع و بصیرت‌گونه داشته باشد، حقیقت، واقعیت و دشمن را درک کند و به صحنه بیاید پیروز خواهد شد.

 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به این که انتخابات همیشه یکی از امور بالنده و افتخارآمیز جمهوری اسلامی ایران بوده است، تأکید کرد: دشمن با همه نظام جمهوری اسلامی ایران مشکل دارد و برای انتخابات هم همیشه نسخه‌های درهم‌تنیده پیچیده است همانند انتخابات سال 88 و پررنگ‌تر انتخابات سال 94 که باید هنر درک ترفند فتنه دشمن را داشته باشیم.

 

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری هم‌دلی و هم‌زبانی در عرصه انتخابات در بین برگزارکنندگان انتخابات مثل دستگاه‌های اجرایی و نظارتی را ضروری معرفی کرد و گفت: گاهی خبرهایی می‌رسد که در تعیین صلاحیت‌ها دقت لازم صورت نمی‌ گیرد و حتی بدون توجه به مراجع چهارگانه بوده است که هیأت نظارت وظیفه دارد با دقت و وسواس بیشتری برخورد کند اما این عامل نباید سبب تنش بین هیأت نظارت و هیأت اجرایی شود.

 

این مقام مسؤول ادامه داد: اعدام شخصیت بزرگی همانند آیت الله النمر که انسانی بزرگ، دل به دین سپرده و شجاع بود که نه مبارزه مسلحانه داشت و نه حتی مبارزات زیرزمینی، به این طرز فجیع با چه منطقی توجیه می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به این که در این موضوع این نکته قابل توجه است که آ‌ل‌سعود برای سرپوش گذاشتن روی این جنایت بزرگ و فرار به جلو با یک غوغاسالاری تبلیغاتی که به راه انداخت با ایران قطع رابطه کرد که اوج زبونی، ضعف و ترس این رژیم را از ایران اسلامی نشان می‌دهد، تأکید کرد: متأسفانه سیاست‌مداران کشورهای اسلامی نوکر آمریکا و اسرائیل هستند و کار دیگری نمی ‌کنند./9457/201/ب1

ارسال نظرات