۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۳۱۰۴۲۶

سلسله نشست های تاریخ شفاهی جنگ در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر مطالعات و فرهنگ پایداری حوزه هنری استان آذربایجان شرقی از برگزاری سلسله نشست‌های تاریخ شفاهی جنگ در تبریز خبر داد.
نشست تاريخ شفاهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، داود خدایی، مسؤول دفتر مطالعات و فرهنگ پایداری حوزه هنری استان آذربایجان شرقی امروز در جمع فعالان عرصه تاریخ شفاهی تبریز از برگزاری هفتمین نشست و کارگاه تاریخ شفاهی با موضوع بازنویسی اولیه در محل حوزه هنری این استان خبر داد.


وی با بیان این‌که این نشست با حضور اعضای کارگاه تاریخ شفاهی برگزار شد و به موضوع بازنویسی اولیه پرداخت، گفت: پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس با بیان خاطراتشان برای این نویسندگان، بازنویسی و بازگویی ناگفته ها و ناشنیده های رزمندگان و دلاورمردان ایران اسلامی را امکانپذیر می کنند.


وی ادامه داد: حوزه هنری استان به ویژه دفتر مطالعات و فرهنگ پایداری در حوزه فعالیت های خود، پرداختن به مقوله تاریخ شفاهی را یکی از دغدغه های خود می‌داند و به دنبال این است که آموزش دهد تاریخ شفاهی از زمان آغاز کار خود با مصاحبه تا چاپ چه مسیری را سپری می‌کند.


خدایی که به عنوان مدرس در این نشست حضور داشت، اضافه کرد: برگزاری سلسله نشست های تاریخ شفاهی منجر به این می شود که نتیجه کار بهتر شود. قاعدتا کتاب‌هایی که از این مسیر بیرون می آید، کمتر دچار مشکل کیفی خواهند بود.


وی خاطر نشان کرد: بعد از مصاحبه در تاریخ شفاهی، تدوین و بازنویسی اولیه آثار پیش می آید، یعنی هنرجویان زمانی که متن مصاحبه را پیاده کردند و یاد گرفتند که با این متن چه کنند، آن وقت است که اجازه دارند دخل و تصرف در متن داشته باشند یا چیزی را اضافه یا کم کنند.


خدایی در پایان درباره استقبال شرکت کنندگان از سلسله نشست های تاریخ شفاهی نیز گفت: اکثر شرکت‌کنندگان این دوره آموزشی دارای تحصیلات عالی هستند و با علاقه تمام در این نشست ها حضور دارند./935/203/ب2

ارسال نظرات