۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۳۱۰۹۴۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز در قزوین برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به برگزاری بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز در استان، گفت: این اجلاس با حضور 800 مهمان در دانشگاه بین‌الملل قزوین برگزار می‌شود.
حجت الاسلام علي نعمت الهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام نعمت‌الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین ظهر امروز در نشست خبری بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز، گفت: این اجلاس در ششم بهمن‌ماه سال جاری در دانشگاه بین‌الملل قزوین برگزار خواهد شد.

 

وی در ادامه با اشاره به سخنرانان اجلاس، ابراز داشت: معاون رییس جمهور در این اجلاس سخنرانی خواهد کرد و از این رو در این اجلاس شش کمیته وجود دارد که یکی از این کمیته‌ها علمی است که بیشتر مباحث محتوایی اجلاس را دنبال می‌کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان اینکه هم پیش از اجلاس و هم پس از اجلاس آن‌چیزی که می‌تواند ماندگار باشد تولید محتوایی است، ابراز کرد: از این رو در این اجلاس برنامه‌های فراخوان محوری هم به صورت کشوری و هم به صورت ملی به آن پرداخته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در این اجلاس هیأت داوران غنی مشخص شده است، تصریح کرد: تاکنون 2 هزار اثر از سوی اعضای اصلی این اجلاس به دبیر‌خانه کمیته علمی ارسال شده است که در نهایت پس از بررسی در هیأت داوران در اجلاس مطرح و به طور عمیق بررسی خواهد شد.

 

حجت الاسلام نعمت‌الهی اظهار کرد: گفتمان‌های نماز و گفتمان‌های دانشجویی به ویژه دانش آموزی در حاشیه نمایشگاه برگزار خواهد شد که اساتیدی از قم تهران و همچنین اساتید استانی از ساعت 11 تا وقت نماز ظهر برپایی آن را عهده دار خواهند شد که در نهایت با اقامه نماز به پایان می‌رسد، از این رو  همزمان گفتمان‌های نماز را هم در سطح استان خواهیم داشت.

 

وی با بیان اینکه گفتمان دینی دانشجویی با حضور دانشجویان خارجی برگزار می‌شود، ابراز کرد: این گفتمان با حضور حجت الاسلام والمسلمین قرائتی برگزار خواهد شد و  در دانشگاه بین المللی شصت نفر از دانشجویان خارجی در صحن علنی اجلاس حضور خواهند داشت که تمام مراسمات از سیمای مرکز قزوین پخش می‌شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین موضوع کمیته علمی را تولید محتوایی آیات و روایات درباره نماز دانست و اظهار کرد: انتخاب و گزینش موضوعات و محتوای آن در کمیته‌های مربوطه نسبت به چاپ و نصب در محیط استان به صورت تولیدی و خبری استفاده خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام نعمت الهی ابراز کرد: موضوع دیگری که در کمیته علمی بررسی خواهد کرد جمع آوری سخنرانی‌ها است که در این اجلاسیه انجام خواهد شد و در صورت لزوم به چاپ خواهد رسید که در زمان پس از گفتمان‌های دینی نماز هم به صورت عمومی ثبت و ضبط خواهد شد.

 

800 مهمان در اجلاسیه نماز شرکت خواهند کرد

وی در پایان با بیان اینکه در حدود 800 مهمان در این اجلاس حضور خواهند داشت، گفت: از این تعداد در حدود 50 درصد مهمانان استانی خواهند بود و نیم دیگر نیز غیر استانی هستند و محتوای بسته فرهنگی ارائه شده در این اجلاس از سوی کمیته علمی صورت گرفته است./873/202/ب2

ارسال نظرات