۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۳۱۱۳۳۹

اسامی منتشر شده در فضای مجازی کاملا مورد تائید نیست

خبرگزاری رسا ـ رییس هیأت نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان شرقی گفت: هیچ یک از اسامی منتشر شده در فضای مجازی به صورت کامل مورد تائید نیست.
اسدي، مسؤول دفتر نظارت و بازرسي شوراي نگهبان در آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، عباسعلی اسدی، رییس هیات نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که اسامی افرادی که صلاحیت آنان برای نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی احراز نشده، ابلاغ شده است اظهار داشت: هیچ یک از اسامی منتشر شده در فضای مجازی به صورت کامل مورد تائید نیست.


وی با بیان این‌که شرایط 120 نامزد ثبت نام شده برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی احراز نشد، خاطرنشان کرد: صلاحیت‌ نامزدهای انتخاباتی پس از استعلام از مراجع ذیصلاح، مشخص و به خود آنان به صورت رسمی ابلاغ شده است.


اسدی با اشاره به آمار و ارقام نامزدهای انتخاباتی در استان خاطرنشان کرد: در طول مدت ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی، 623 نفر در حوزه های انتخابیه استان ثبت نام کرده بودند که در طول مدت بررسی صلاحیت داوطلبان از سوی هیات اجرایی استان، 16 نفر از آنها نیز انصراف داده بودند.


رییس هیات نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت برگزاری باشکوه دو انتخابات اسفند ماه سال جاری اظهار داشت: حضور حداکثری هدف اصلی تمامی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات است، از این رو باید نامزدهای انتخاباتی ضمن رعایت قانون، سعی بر حضور حداکثری مردم در انتخابات داشته باشند.


وی با اشاره به اقدامات و سیاست‌های دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان خاطرنشان کرد: برگزاری انتخابات نیازمند وجود عزمی ملی و جهادی است، تمام تلاش اعضای هیأت اجرایی باید عمل به قانون باشد و نباید تمایل حزبی و یا جناحی خاصی داشته باشند که این خلاف قانون نیز است.


گفتنی است، استان آذربایجان شرقی با بیش از سه میلیون و 800 هزار نفر جمعیت 5 نماینده در مجلس خبرگان رهبری و 19نماینده در خانه ملت دارد و انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تاریخ 7 اسفند 1394 برگزار خواهد شد./935/203/ب1

ارسال نظرات