۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۳۱۱۶۴۶
رییس مؤسسه امام شناسی خواستار شد؛

مشارکت صاحب نظران مهدویت در پروژه «من المنجی»

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی راد لاهیجی با اشاره به ضرورت درک واحد از مفهوم مهدویت گفت: مؤسسه امام شناسی در این راستا پروژه ای را با نام «من المنجی» دنبال می کند که در آن از تمام صاحب نظران مهدویت از تمام مذاهب و مکاتب برای مشارکت دعوت به عمل خواهد آمد.
سيد حسين موسوي راد لاهيجي مدير مؤسسه امام شناسي

حجت الاسلام سید حسین موسوی راد لاهیجی، مدیر مؤسسه امام شناسی و نشر آثار الحجه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در بیان فعالیتهای مؤسسه امام شناسی اظهار داشت: این مؤسسه حدود ده سال پیش تأسیس شده است و اولین پروژه این مؤسسه کتاب تأویل الآیات بوده است.


وی با بیان این که در این اثر نزدیک به هزار آیه قرآن درباره ابعاد مختلف مهدویت توسط ائمه(ع) و علمای بزرگ اهل تسنن تأویل و تفسیر شده است، افزود: این آیات با تأویل و تفسیر در ده جلد قطور با نام تأویل الآیات یا مهدویت از دیدگاه قرآن به چاپ رسید و در حال حاضر به دنبال مرحله دوم این پروژه هستیم.

 

حجت الاسلام موسوی راد با اشاره به مرحله دوم این پروژه خاطرنشان کرد: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به خصوص حجت الاسلام والمسلمین ربانی کمک‌های زیادی به این مؤسسه داشته اند و قول مساعدت در زمینه مالی برای اتمام پروژه های علمی در رابطه با مهدویت را داده اند و این پروژه با نام «من المنجی» در حال پیگیری است.

 

وی تبیین شناخت مشترک همه ادیان از  منجی را از اهداف پروژه «من المنجی» دانست و ابراز داشت: در این پروژه منجی را که مذاهب و ادیان مختلف از جمله ادیان آسمانی و غیر آسمانی و مراکز دینی برای خود می‌دانند تبیین می‌کنیم و به دنبال این هستیم که تمام صاحب نظران مهدویت و آخرالزمان را در این پروژه شرکت دهیم تا به بررسی دقیق مفهوم مهدویت و منجی بپردازیم.

 

مدیر مؤسسه امام شناسی به ویژگی های منجی در مذهب تشیع اشاره کرد و افزود: در مذهب تشیع مهدی موعود فرزند امام حسن عسکری(ع) و نسل نهم امام حسین(ع) است که از طریق مادر به پیامبر(ص) می‌رسد و روزی به انتقام خون امام حسین(ع) قیام خواهد کرد و عالم را از ظلم نجات خواهد داد./843/ت302/ی

ارسال نظرات