۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۳۱۲۶۲۴
استاد حوزه علمیه مازندران:

انقلاب اسلامی امید را در دل ملت های آزاده دنیا زنده کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران، دهه فجر را فرصتی برای تبیین مناسب دستاوردهای انقلاب اسلامی در سه دهه اخیر دانست و گفت: انقلاب اسلامی امید را در دل ملت های آزاده دنیا زنده کرد.
معاون فرهنگي اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در کمیته فرهنگی برنامه های دهه فجر، گفت: دهه فجر گرامیداشت بزرگ ترین معجزه الهی در این روزگار است و به همین دلیل باید این ایام باشکوه هر چه بیشتر در کشور اسلامی برگزار شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، دهه فجر را فرصتی برای تبیین مناسب دستاوردهای انقلاب اسلامی در سه دهه اخیر دانست و گفت: انقلاب اسلامی امید را در دل ملت های آزاده دنیا زنده کرد.

 

وی افزود: دهه فجر جلوه ای از تفکر پیامبر الهی و امت اسلامی است و در این ایام مردم ایران با میثاق مجدد با ولایت و رهبری اعلام می کنند که هیچ گاه از راه پیامبر و خط امام راحل و شهدا دست بر نخواهد کشید.

 

حجت الاسلام قربانی، انقلاب اسلامی را صدای مظلومان تاریخ عنوان و خاطرنشان کرد: دهه فجر صدای فطرت امت مظلوم است که پایه های کاخ های استکباری را لرزاند و به با بیداری مستضعفان به آنان انگیزه ایستادگی در برابر ظلم ظالمان را داد.

 

وی با بیان این که انقلاب اسلامی نمود بیرونی و تجلی آوای فطرت بشر است، ادامه داد: انقلاب اسلامی روزنه امید را نه تنها در بین مسلمانان بلکه در بشریت ایجاد کرد و به همین دلیل جهان استکباری از این انقلاب همواره واهمه دارد.

 

حجت الاسلام قربانی به سه رکن اصلی پیروزی این انقلاب اشاره و اذعان کرد: مکتب، رهبری و مردم سه رکن مهم این انقلاب بود و مردم سالاری دینی را به عنوان یک الگوی برجسته در جهان معاصر معرفی کرد.

 

وی افزود: دشمنان انقلاب با شناخت این سه پایه مهم این نظام الهی همواره در صدد  تضعیف این ارکان مهم برای سرنگونی این انقلاب بر آمدند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروزه دشمنان با تهاجم همه جانبه پیچیده ترین توطئه ها را در عمر سی و ساله انقلاب به راه انداختند، گفت: دشمنان می دانند که اسلام ناب منشأ این حرکت بزرگ تاریخ است و به همین دلیل سعی می کنند تا فرزندان این مرز و بوم را از آرمانهایشان جدا کنند.

 

وی ادامه داد: آنها می خواهند با تضعیف و دوری مردم از ولایت فقیه و رهبری، انقلاب را دچار آسیب کنند در حالی که مردم با بصیرت ایران با شناخت این توطئه ها همواره بیعت خود را با رهبری و ولایت تجدید و ثابت کردند که هرگز دست از ولایت مطلقه فقیه برنخواهد داشت.

 

حجت الاسلام قربانی با بیان این که 22 بهمن سالروز حکومت حزب الله برجهان و پیروزی حق بر باطل است، اذعان کرد: مردم که به وجود آورنده این انقلاب بودند با همه وجود از این انقلاب محافظت می کنند و نمی گذارند آسیبی بر ارکان این نظام وارد شود.

 

این استاد حوزه علمیه مازندران، 22 بهمن را عید فطر سیاسی مبارزات ملت ایران با استبداد عنوان کرد و گفت: 22بهمن در حکم عید فطر است چون پس از سال ها سختی، رنج  و مبارزه ملت ایران توانست هیمنه استبداد را بشکند و به پیروزی برسد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که حضور روحانیت در صحنه های مختلف این انقلاب ستودنی و ارزشمند است، تصریح کرد: هنوز آنطور که شایسته بوده نقش علما و بزرگان دینی در پیروزی نهضت امام راحل و پس از آن در تحکیم پایه های انقلاب به خوبی تبیین و تشریح نشده است.

 

حجت الاسلام قربانی با اشاره به این که روحانیت آگاه و بصیر همواره در دفاع از آرمان های امام راحل، انقلاب و نظام اسلامی آماده بوده است، خاطرنشان کرد: روحانیت اصیل هیچ گاه در برابر انحرافات سکوت نکرده بلکه با مواضع صریح و به موقع خود مانع از سوء استفاده دشمنان شده است./1317/202/ب1

ارسال نظرات