۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۳۱۲۶۵۱

ویژه برنامه‌های دهه فجر در آذربایجان‌شرقی اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی از تدارک 2500 ویژه برنامه همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.
حجت الاسلام حسين تقي زاده، رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسین تقی زاده، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه به تشریح ویژه برنامه های دهه فجر در استان پرداخت و اظهار داشت: بیش از دو هزار و 500 برنامه مختلف در ایام الله دهه فجر در استان تدارک دیده شده است.

 


وی با بیان این‌که 23 کمیته استانی و 40 ستاد دهه فجر شهرستانی و بخشی از چند ماه قبل فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، خاطرنشان کرد: از پنجم تا 12 بهمن با عنوان هفته استقبال از دهه فجر نام‌گ
ذار شده است که در طول این هفته فضاسازی شهر جهت اجرای برنامه های دهه فجر انجام می شود.

 


وی با بیان این‌که دو هزار و 345 پروژه شهری و روستایی در دهه فجر در استان افتتاح می شود، تصریح کرد: بصیرت افزایی، امیدآفرینی، دشمن شناسی، همدلی و همزبانی، خودباوری، مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی از رویکردهای مهم برنامه های قرهنگی تبلیغی است.

 


رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: برگزاری کنگره ملی 36 هزار شهدای دانش آمور در تالار معلم تبریز، نواختن زنگ انقلاب در مدارس سطح استان، برنامه استقبال از آفتاب همزمان با سالروز ورود امام خمینی(ره) به کشور، همایش یوم الله 12 بهمن ماه با عنوان "بیعت امت با ولایت و ارمان های امام(ره)" با حضور ائمه جمعه از مهم‌ترین برنامه‌هاست.

 


حجت الاسلام تقی‌زاده، برنامه مراسم جشن و سخنرانی در بیش از 500 مسجد در سطح استان، رژه موتور سواران از فرودگاه تا وادی رحمت، روشن کردن مشعل و حرکت از بیت امام جمعه به سمت میدان شهدا، نشست های مختلف سیاسی در تبیین اندیشه های امام(ره) در سطح استان، برگزاری محافل ادبی و شعر انقلاب و برگزاری مسابقات فرهنگی، علمی و ورزشی مختلف در استان از دیگر برنامه‌های دهه فجر است.

 


وی خاطرنشان کرد: غبارروبی مزار شهدا، برگزاری محاقل انس با قرآن در 185 مدرسه تبریز، دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، همایش بانوان تحت عنوان تحکیم خانواده، پخش فیلم های انقلاب در مساجد، ویزیت رایگان مردم در مناطق محروم توسط سپاه عاشورا، برگزاری جشن بزرگ انقلاب تحت عنوان جشن انقلاب 37 با طرفیت 20 هزار نفر از دیگر برنامه ها است.

 


رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اهدای جهیزیه به یک هزار نفر، گلبانگ تکبیر در شب 22 بهمن ماه و نورافشانی در مراکز شهرستان ها و در میدان ائل گلی در تبریز و افتتاح  دو هزار و 345 پروژه شهری و روستایی در ایام الله دهه فجر در سطح استان را از دیگر برنامه های مهم دهه فجر در استان آذربایجان شرقی برشمرد.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح ویژگی‌های خاص انقلاب اسلامی ایران در مقایسه با دیگر انقلاب‌های جهان، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به دلیل داشتن ویژگی‌های خاصی از جمله متکی بودن به اسلام، مردم سالاری دینی، وجود رهبری دینی، قطع دستان استثمارگران و ایجاد تحولات عظیم در منطقه از سایر انقلاب‌ها متمایز است.

 


حجت الاسلام تقی زاده با تأکید بر حفظ و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران گفت: دهه فجر فرصتی مغتنم برای شناساندن و بازگو کردن دستاوردها و آرمان های انقلاب اسلامی ایران به نسل جوان است، بازبینی تأثیرات انقلاب اسلامی ایران در منطقه و هم چنین آسیب هایی که انقلاب را تهدید می کند، ضروری است./935/202/ب1

ارسال نظرات