۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۳۱۳۵۱۵
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام:

افرادی که اهل موضع‌گیری‌های به موقع نیستند، جایگاهی در مجلس خبرگان ندارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر کرد با بیان این‌که شاهد خیزهایی برای تصرف گروهی در مجلس خبرگان هستیم، گفت: افرادی که اهل موضع‌گیری‌های به موقع نیستند جایگاهی در مجلس خبرگان ندارند.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه های امروز نماز جمعه شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، استفاده صحیح از عمر را دغدغه مؤمن متقی دانست و گفت: مؤمن متقی هیچ‌گاه به دنبال کارهای پوچ و لهو، تجمل گرایی و فخر فروشی نمی رود.

 

امام جمعه شهرکرد با انتقاد از برگزاری کنسرت‌های متعدد در استان در روزهای اخیر، برگزاری این گونه برنامه ها را مصداق بارز لهوگرایی خواند و تصریح کرد: من سؤالم از مسؤولان و برخی از دست اندرکاران برگزاری این کنسرت‌ها این است که کنسرت هایی که این روزها یکی پس از دیگری در استان رواج پیدا کرده، لهو، سرگرمی پوچ و گناه محض نیست؟

 

وی با تأکید بر این که نظام جمهوری اسلامی نباید زمینه را برای انجام این سرگرمی‌های پوچ فراهم کند، اظهار داشت: اگر فردی در خانه و حریم شخصی بدترین سرگرمی و گناه را برای خودش فراهم کند نظام هیچ مسؤولیتی در قبال آن ندارد اما اگر در جامعه فضایی برای ایجاد سرگرمی های پوچ ایجاد شد نظام نسبت به آن مسؤول است و باید با آن برخورد کند.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با انتقاد از بی توجهی مسؤولان استان نسبت به برگزاری کنسرت های موسیقی در استان تصریح کرد: متأسفانه مسؤولان نه تنها جلوی برگزاری این کنسرت های موسیقی را نمی گیرند و آن ها را جمع نمی کنند بلکه متولیان برگزاری آن را تشویق می کنند.

 

خطیب جمعه شهرکرد تأکید کرد: فرهنگسرای بزرگ شهرکرد باید مکانی برای اشاعه و گسترش تعالیم دینی باشد نه برگزاری کنسرت‌هایی که در آن رفتارها و کارهای حرام محض دیده می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه به دهه فجر انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: 12 بهمن‌ماه در تاریخ ایران یوم ‌الله است و باید ایام ‌الله را به مردم متذکر شد چون طبیعت انسان‌ها بر فراموشی است و از همین‌رو باید دائم به او یادآور شد که گذشته چه بوده، چه کرده‌ و به کجا رسیده‌ است.

 

وی بیان داشت: قبل از 12 بهمن 57 کتابی در ایران گشوده شده بود با نام طاغوت که باید مرتبا مطالعه و گفته شود که مردم بدانند چه عزت‌ها، ثروت‌ها و دارایی‌هایی از مردم به یغما برده شد.


نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال و بختیاری انقلاب را راهی برای احیای عزت ایران اسلامی عنوان و گفت: انقلاب ایران اسلامی از عاشورا نشأت گرفت و آنچه عاشورا را به وجود آورد گرایش‌های دنیوی مردم بود که به دنبال حاکمان دنیاپرست رفتند.


امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که انقلاب اسلامی صورت گرفت تا حاکمیت حق و ولایت شکل بگیرد و باید از تاریخ و زندگی ائمه بیاموزیم که هیچ چیزی میان ما و میان ولی ‌فقیه فاصله نیاندازد، ابراز داشت: امروز جشن آغاز 38 سالگی انقلاب خود را برگزار می ‌کنیم و شکرگزاریم که پای همه سنگ‌اندازی‌ها ایستاده‌ایم.


این مقام مسؤول افزود: از اسلام آموخته ‌ایم که برجام، پسابرجام و پیش از برجام برای مؤمن یکسان است و آن چیزی که مهم است عاقبت ‌بخیری بوده و باید برای رسیدن به آن گام برداریم.


حجت الاسلام والمسلمین نکونام بیان داشت: امروز به فضل و لطف الهی امن ‌ترین کشور در میان کشورهای منطقه ایران اسلامی است و آنچه این امنیت را به وجود آورده اقتدار درورنی بوده و این اقتدار با پیوند و وحدت مردم با رهبری، پر کردن صندوق‌های رأی و انتخاب انسان‌های صالح به وجود آمده است.

 

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: این که از انتخابات خبرگان رهبری بارها سخن به میان آمده به این دلیل است که این مجلس جای بازی‌های سیاسی، حرص و ولع نیست و در این مرحله از انتخابات خبرگان رهبری بوی توطئه به مشام می ‌رسد و شاهد خیزهایی برای تصرف گروهی این مجلس هستیم.


نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: افرادی که اهل موضع‌گیری‌های به موقع نیستند جایگاهی در این مجلس ندارند و با این انتخابات نمی‌خواهیم جناحی و تعصبی عمل کنیم بلکه تنها نگران آینده هستیم./9457/201/ب1

ارسال نظرات