۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۳۱۴۲۳۹
مدیر حوزه‏های علمیه کشور:

برخی برای برگرداندن جامعه به ایام سیاه طاغوتی تلاش می کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، دنیایی از شبهات وجود دارد که نیازمند پاسخ‏گویی بنیادی است؛ از مرکز پاسخ‏گویی به شبهات انتظارات بیشتری وجود دارد.
آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور پیش از ظهر امروز در مراسم آیین رونمایی از نرم افزار پاسخ به شبهات پیرامون ولایت فقیه، در مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات با گرامی داشت ایام الله مبارک دهه فجر گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران از نعمت های بزرگ الهی است.

 

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ابراز کرد: اگر بخواهیم تشبیهی میان انقلاب حضرت موسی(ع) و امام خمینی(ره) داشته باشیم متوجه می شویم که در هر دو زمان، ملت ها در تاریکی و ظلمت قرار داشتند.

 

وی ادامه داد: در گذشته مردم زیر فشارهای فرعون بودند و نیاز به یک پیامبر الهی بود تا مردم را هدایت کند و از ظلمت رهایی بخشد؛ در انقلاب اسلامی ایران نیز امام راحل، موسی وار مردم را که در تاریکی دینی و غرب زدگی بودند با صبر و ایستادگی دست مردم را گرفت و به سمت نور هدایت کرد.

 

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به آیه 5 سوره مبارک ابراهیم گفت: در قرآن کریم درباره انقلاب حضرت موسی(ع) آمده است که ما موسى را با معجزه هاى خویش فرستادیم(و دستور دادیم) که اى موسى، مردمت را از ظلمت‏ها به سوى نور بیرون آر و ایام الله را به یادشان آر که در این(یادآورى)، براى هر صبور شکرگزارى عبرتى هست؛ امام خمینی(ره) مصداق بارز همین آیه مبارک است.

 

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: علما و بزرگان ما در شرایط سخت و دشوار در زیر شکنجه های طاغوت و برخی در زندان‏ها جان دادند و در شهرها تشییع شدند؛ جوانان ما که آن شرایط را ندیده اند، به تاریخ و کارنامه درخشان امام راحل، علما و انقلابیون نگاه کنند، چرا که راه گذشتگان، چراغ راه آیندگان است.

 

وی درباره مرکز مطالعات پاسخگویی به شبهات توضیح داد: از سال 1379 احساس شد که چنین حرکتی باید در حوزه علمیه انجام شود و از آن زمان تلاش‏هایی انجام شده، اگر چه هنوز تا برآورده شدن انتظارات فاصله هایی وجود دارد و انتظارات بیشتری می‏رود، با این وجود همین نیز نعمت است.

 

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور افزود: در مقابل هر نعمتی که داده شده تکلیفی وجود دارد و اگر کسی از انجام این حق الهی برآمد خداوند متعال این حق را پایدار نگه می دارد و اگر کسی این حق را جدی نگیرد، آن را به قطع از دست خواهد داد.

 

وی تصریح کرد: عده ای تلاش می کنند جامعه را به ایام سیاه طاغوت برگردانند و برای جوانان شبهاتی در زمینه ولایت فقیه، انقلاب و امامت در شبکه های اجتماعی ایجاد می‏کنند؛ این شبهات باید به صورت بنیادین پاسخ داده شود تا چندین سال در این زمینه شبهه ای وارد نشود.

 

آیت الله حسینی بوشهری به مسؤولان مرکز پاسخ‏گویی به شبهات توصیه کرد: محققان و مسؤولان پاسخ‏گویی به شبهات باید همانند شهید مطهری از سراسر دنیا شبهه یابی و شبهه سوزی کنند؛ در فضای مجازی دنیایی از شبهه وجود دارد.

 

وی در ادامه تأکید کرد: باید واحدی برای رصد شبکه های اجتماعی ایجاد شود تا شبهات موجود در جامعه را به محققان ارائه کند؛ اگر منتظر باشید تا فردی از شما سؤال کند و در صدد پاسخگویی برآیید، این یک کار انفعالی است.

 

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور اظهار داشت: هر مجموعه پژوهشی، مرکزی برای پاسخ گویی به شبهات دارند که بسیار پسندیده  و خوب است و باید شرایطی فراهم شود که این مجموعه، در بین مراکز پاسخ‏گویی به شبهات، مرکزیت پیدا کند.

 

آیت الله حسینی بوشهری در پایان ابراز کرد: شبهات باید به صورت پروژه‏ای به افراد صاحب نظر ارائه شود تا بتوانیم از ظرفیت تمام حوزویان  و محققان استفاده شود؛ امر مهم دیگر استفاده و تربیت طلاب جوان است؛ طلاب جوان باید زیر نظر صاحب نظران و افراد با تجربه شروع به کار کنند و مشکلاتشان را رفع کنند تا محققان فرهیخته برای آیندگان تربیت شوند.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از نرم افزار تخصصی پاسخ گویی به شبهات ولایت فقیه رو نمایی شد./840/پ202/ج

ارسال نظرات