۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۳۱۴۲۸۶
در دهه فجر صورت می گیرد؛

برگزاری 155 برنامه فرهنگی هنری در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل سازمان فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر 155 برنامه در فرهنگی و هنری در سطح استان برگزار می شود.
نشست خبري مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمد باقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی امروز در نشست خبری اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان امسال مسؤولیت کمیته های اقلیت های دینی، ارتباطات واطلاع رسانی و مساجد را بر عهده دارد.

 

حجت الاسلام کریمی گفت: امسال در کنار اجرای برنامه ها در قالب کمیته های ستاد بزرگداشت، این اداره کل 155 برنامه در قالب52 عنوان را در دهه فجر برگزار می کند.

 

وی افتتاح مجتمع های دیجیتال، خانه کتاب، مجتمع فرهنگی هنری، نمایشگاه تجسمی،کرسی های تلاوت قرآن، همایش های ادبی، قرآنی، نمایشگاه نگارگری، نمایشگاه مد و لباس ایرانی، جشن های قرآنی درقالب کمیته قرآن، و تقدیم هزاران بسته ی فرهنگی در قالب راهیان نور را از جمله این برنامه ها عنوان کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از به صدا در آمدن ناقوس کلیسا های استان همزمان با سالروز ورود تاریخی امام راحل به کشور خبر داد و گفت: مراسم بزرگداشت ایام الله دهه فجر روز پنج شنبه با در محل انجمن آشوریان ارومیه برگزار می شود.

 

حجت الاسلام کریمی دیدار با خانواده های شهدای اقلیت های دینی، برگزاری مسابقات والیبال آشوریان، برگزاری نمایشگاه هنرهای دستی مسیحیان ارومیه را از دیگر برنامه های کمیته اقلیت های دینی ستاد بزرگداشت دهه فجر اعلام کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنانش از برخی رسانه های استان که عملکرد ها و موفقیت های این اداره کل را نادیده گرفته و این نهاد را به بی برنامه‌گی متهم می کنند، انتقاد کرد.

 

حجت الاسلام کریمی تأکید کرد: اگر وضعیت حجاب و عفاف در جامعه مطلوب نیست ناشی از عملکرد نامطلوب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حوزه نیست، بلکه نهادهای فرهنگی، دانشگاه‌ها، حوزه های علمیه، خانواده ها، رسانه ملی و حتی مطبوعات نیز در این زمینه مقصر هستند.

 

وی با بیان اینکه بنده مسؤول فرهنگ عمومی جامعه نیستم، اداره کل ارشاد دبیر شورای فرهنگ عمومی است و این افتخار را دارد که امسال در بین 31 استان کشور، رتبه اول را کسب کرده و تجلیل شود.

 

حجت الاسلام کریمی به توفیقات این اداره کل در سالجاری اشاره کرد و گفت: رتبه های برتر حوزه عفاف و حجاب، صیانت از حقوق شهروندی، ترویج فرهنگ نماز در بین دستگاه‌های اجرایی استان از جمله این موفقیت ها است.

 

وی از برگزاری موفق جشنواره شعر رضوی در استان خبر داد و گفت: آذربایجان غربی جزو 8 استان برتری بود که از سوی دبیرخانه دائمی جشنواره ملی امام رضا (ع) تجلیل شد./936/202/ب3

ارسال نظرات