۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۳۱۴۶۲۲
سخنران حرم حضرت معصومه:

دعای امام علی در حق صالحان توفیق شهادت بود

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که در قرآن کریم هیچ جایگاهی به اندازه جایگاه شهدا رفیع و بلندمرتبه نیست، گفت: اجر شهادت آن قدر زیاد است که خداوند متعال شهدا را با پیامبران و اولیای خاص محشور می کند و دعای حضرت علی (ع) هم در حق نیکان و صالحان توفیق و فیض شهادت بود.
جايگاه شهيد در قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم مؤمنی حبیب آبادی، سخنران حرم حضرت معصومه(س)، شامگاه امروز در حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که در قرآن کریم هیچ عملی نمی تواند معادل با اجر شهادت باشد، گفت: خداوند در قرآن کریم آنچنان مرتبه شهید را بالا برده که می فرماید مقام شهید مانند مقام انبیا بلند مرتبه و عظیم است و خداوند شهدا را نزد خود نگه داشته و به آنها رزق حلال می دهد که این موضوع نشانه توجه خاص خداوند به شهدا راه حق است.

 

وی با اشاره به این که اسلام دین رأفت و مهربانی است، افزود: اسلام به هیچ وجه توصیه به جنگ و خشونت نمی کند اما زمانی که کیان کشور اسلامی در معرض خطر قرار گرفت و دشمن قصد نابود کردن اسلام را داشت خداوند اجازه جهاد داده و این جهاد را مقدس می داند و می فرماید با اولین قطره خونی که از شهید به زمین ریخته می شود تمام گناهانش که جنبه حق الناس نداشته باشد بخشیده می شود.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: شهادت توفیق بزرگی است که نصیب هر کس نمی شود و تنها بندگان صالح خداوند از این نعمت برخوردار می شوند و حضرت علی(ع) هم در نهج البلاغه برای یاران صدیق خود و انسان های آزاده طلب شهادت کرده و به آنها مژده شهادت در راه خدا را می دهند.

 

خانم مؤمنی حبیب آبادی با تأکید بر این که شهادت به دلیل کسب رضایت خداوند دارای اجر و پاداش فراوان است، اظهار کرد: به همین دلیل کارهای صادقانه ای که انسان برای کسب رضایت الهی و تربیت انسان های مؤمن انجام می دهد اجر شهادت را دارد که کسب رزق حلال و خانه داری زن اگر تنها برای رضای حضرت حق باشد اجر شهادت را به دنبال دارد.


وی یادآور شد: دلیل این که کسب رزق حلال و تربیت فرزند و خانه داری پاداشی برابر با شهادت دارد این است که هر دو مقدمه رسیدن به یک جامعه ایمانی و متعالی هستند و با تربیت انسان های صالح می توانند رسیدن به این جامعه را ممکن کنند./968/پ203/ی

ارسال نظرات