۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۳۱۴۶۹۸
جلیلی در همایش عزت ملی:

انتساب به انقلاب مسؤولیت می آورد نه مصونیت/ مجلس باید قرارگاه مبارزه با بیکاری باشد

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: بزرگداشت سالگرد انقلاب برای گرامیداشت اصل حقیقت انقلاب با دو شاخص ایمان و عمل صالح است کسانیکه خود را به انقلاب منتسب می‌کنند باید بدانند که این انتسابات برای آنها مسؤولیت و نه مصونیت می‌آورد.
سعيد جليلي سعيد جليلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر امروز در همایش عزت ملی که به همت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در دانشکده علوم دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: پس از گذشت 37 سال از انقلاب مهمترین موضوعی که باید به آن جدی پرداخت این است که انقلاب چیست.

 

وی عنوان کرد: اگر ما درک صحیحی از خود انقلاب و اهداف آن نداشته باشیم نمی‎توانیم کسانی را از این مسیر زاویه گرفته و متفاوت می‌شوند را بشناسیم.

 

شناخت انقلاب سبب شناخت بهتر ضد انقلاب است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به موضوع انقلاب و ضد انقلاب، اظهار داشت: هر چه درک درستی از انقلاب داشته باشیم نسبت به کسانی که از مسیر انقلاب به هر میزان زاویه می‌گیرند شناخت بهتری پیدا خواهیم کرد.

 

جلیلی با اشاره به اینکه زوایه گرفتن از مسیر انقلاب اهمیت بسیار زیادی دارد، بیان داشت: کسی که حتی 5 درجه زاویه گرفته بعد از مدتی می‌تواند زاویه او بسیار بیشتر شود،  اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند باید جهت گیری انقلاب و زوایه گرفتن از انقلاب توجه داشت به این دلیل است که هر چه زاویه بیشتر شود رفتار شخص از جنس ضد انقلاب خواهد شد.

 

وی گفت: انقلابی بودن و کسانی که برخلاف انقلاب حرکت می‌کنند دارای درجاتی است و باید مراقب باشیم که با انقلاب زاویه پیدا نکنیم، امروز تمام کسانی که درباره انقلاب صحبتی داشتند در تمام 37 سال گذشته یک امر را نمی‌توانند انکار کنند حتی دشمنان یا کسانی که در موضع ضد انقلاب هستند همه قبول دارند که این انقلاب با نام اسلامی شناخته شد، این جهت انقلاب را نشان می‌دهد که می‌خواهد به اندیشه‌ای روی آورد که به آن حیات می‌دهد.

 

مبنای انقلاب امام راحل بر دو اصل ایمان و عمل صالح بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به شاخصه انقلاب، ابراز کرد: امام راحل پرچمی بر دو شاخص مهم قرآنی ایمان و عمل صالح را بلند کرد که ملت ایران آن اجابت کرده و حیات جدید پیدا کردند، این صرفا یک حرف نیست بلکه باید در مناسبات زندگی و همه ابعاد آن جاری شود.

 

جلیلی خاطرنشان کرد: هر حرکتی از ایمان و عمل صالح فاصله بگیرد آن حرکت ضد انقلابی است، در سوره والعصر نیز بر ایمان و عمل صالح تاکید شده است این دو شاخص همه مناسبات را دچار تغییر و انقلاب می‌کند، در مناسبات سیاسی، قبیله‌ای و فامیلی همه و همه باید بر این مبنا شکل گیرد.

 

صرف منتسب بودن به انقلاب سبب مصونیت فرد نمی‌شود

وی  عنوان کرد: قرآن به صراحت بیان می‌کند که باید تمام مناسبات شما در همه ابعاد بر اساس ایمان و عمل صالح باشد، در طول تاریخ انسان‌های مومن و کافر فراوان داشتیم، خداوند در قرآن همسر دو پیامبر را مثال می‌زند که کافر بودند و به علت همسر پیامبر بودن مصونیت نداشتند، انقلاب اسلامی نیز اینگونه است، صرف اینکه شخصی منتصب به انقلاب شود انقلابی نبوده و مصونیت ندارد، بلکه کسی انقلابی است که ایمان و عمل صالح داشته باشد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: انقلاب صرفا تغییر سیاسی نبود بلکه انقلاب برای تغییر مناسبات بود یادگار امام انقلاب اسلامی است که مناسباتی بر مبنای حق، ایمان و عمل صالح را برای ما به ارمغان آورد، انتصاب‌ها نیز بر همین مبنا شکل می‌گیرد.

 

منتسبان به انقلاب مسئولیت سنگینی دارند، مصونیت ندارند

 اجلیلی بیان داشت: بزرگداشت سالگرد انقلاب برای گرامیداشت اصل حقیقت انقلاب با دو شاخص ایمان و عمل صالح است کسانی که خود را به انقلاب منتسب می‌کنند باید بدانند که این انتسابات برای آنها مسئولیت و نه مصونیت می‌آورد.

 

وی گفت: زاویه گرفتن از انقلاب با چنین مصادیقی شکل می‌گیرد نه اینکه انقلاب هست و حالا هر کاری خواستیم انجام دهیم با اسم چیزی عوض نمی‌شود بلکه ما باید مناسبات انقلاب را در عرصه‌های مختلف تبلور دهیم.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز کرد: در انقلاب باید کسانی عهده دار حکم و مسئولیت باشند که این دو مناسبت ایمان و عمل صالح برای آنها مهم باشد و بر همین اساس رسیدگی به محرومان برای آنها اهمیت داشته باشد.

 

حرکت و جهت انقلاب رسیدگی به محرومان و مبارزه با استکبار است

جلیلی خاطرنشان کرد: آن ویژگی که امام راحل همواره مطرح و بر آن اصرار داشتند حمایت از مستضعفان و مبارزه با استکبار بود، این حرکت ثابت همه انبیا در طول تاریخ بوده است، کسی که ایمان و عمل صالح دارد نمی‌تواند نسبت به استکبار و مستضعفان بی‌تفاوت باشد، این حرکت و جهت انقلاب است.

 

وی عنوان کرد: جهت گیری انقلاب یعنی اینکه شخص انقلابی غل و زنجیریهایی مادی و معنوی بر پای بشریت را باز کند، هر حرکتی که بخواهد مسیر انقلاب را از مسیر اصلی منحرف کند ضد انقلاب است صرفا کسی که در کاخ سفید نشسته باشد ضد انقلاب نیست.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: اگر در عرصه اقتصاد و معیشت فقر، فشار، تبعیض و فاصله بین مردم بیشتر شود این حرکت در مسیر انقلاب نیست بلکه از بین بردن فسق هدف انقلاب است.

 

جلیلی بیان داشت: امروز استکبار جهانی خود را مدافع آزادی معرفی می‌کند درحالیکه بدترین حرکت‌ها را در محدود کردن آزادی انسان‌ها به کار می‌برند، با تنظیم فشارهای اقتصادی تلاش می‌کنند که مردم را به سمتی انتخابات مورد نظر خود سوق دهد تلاش برای جاری کردن این سیاست صرفا مخصوص کشور ما نیست بلکه در خود اروپا نیز این سیاست را پیاده می‌کنند.

 

ادعای مصالحه با غرب توجیه مناسبات جاهلی است

وی گفت: امروز در کشور ما کسانی ادعای مصالحه با مدعیان آزادی در دنیا دارند تا مناسبات جاهلی را توجیه ‌کنند دانشجویان باید هوشیار باشند تجدید بیعت شناخت مسیر و جهت انقلاب، تلاش برای تحقق آن است و زاوره گرفتن از آن را برنتابیم و اقناع عمومی نسبت به آن ایجاد کنیم.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز کرد: امروز دفاع از انقلاب مقابله با نفوذ ایادی استکبار جهانی است بر اساس فرمایش امام راحل که پاسداری از اصول اسلامی بدون توجه به غرب و شرق است، امام راحل می فرمایند تفکر بسیجی نشان داد که اسلام می‌تواند با مدیریت صحیح فاتح جهان شود.

 

جلیلی خاطرنشان کرد: حیات جدید انقلاب که باید در تمام شؤون اقتصادی سیاسی اجتماعی جاری شود وظیفه کیست این وظیفه همکانی است،  مجلس با دو عنصر نظارت و قانون گذاری باید دستگاه های نظام را به سمت اهداف انقلاب ببرد اگر امروز مشکل اصلی کشور پدیده اشتغال است مجلس باید قرارگاه مبارزه با بیکاری باشد، برای این مساله نیز باید هدایت عملیاتی کند تا دستگاه ها به این جهت گام بردارد اینجا بصیرت و حرکت دانشجویی بسیار مهم است./807/پ201/ج

ارسال نظرات