۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۳۱۴۷۵۹
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی:

حوزه‌های علمیه مهد هنر دینی در جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور گفت: وجود مفاخر هنری و ادبی در حوزه‌های علمیه نشان می‌دهد که حوزه مهد هنر دینی در جامعه است.
حجت‌الاسلام والمسلمين جمشيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره هنرهای آسمانی که در مرکز همایش‌های دارالشفای قم برگزار شد، با بیان اینکه خداوند لازم بودن هنر را در زندگی با نزول آیات قرآن به انسان‌ها نشان داد، اظهار کرد: آیا می‌توان بدون استفاده از زبان هنرمندانه با مباحث بیرونی ارتباط برقرار کرد و آیا در جهان معاصر که با توسعه علم و سطح دانش و آشنایی نسل‌ها با مکاتب شرق و غرب بدون برگرفتن از مباحث هنری آن‌ها را با فرهنگ و معارف اسلامی آشنا کرد.
 
وی با بیان اینکه ما همواره در حوزه‌های علمیه بزرگ‌مردان هنرمند بسیاری داشتیم، افزود: در طول تاریخ شاعران و ادیبان بسیار زیادی در حوزه‌های دین زندگی می‌کرده‌اند که می‌توان به سید رضی و شیخ بهائی اشاره کرد.
 
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با بیان اینکه در عصر حاضر نیز ادیبان بسیار زیادی در حوزه‌های علمیه تربیت شده‌اند بیان کرد: آیت الله اصفهانی و نسیم شمال از جمله شعرایی بودند که از دل حوزه برخاستند و توانستند شعر دینی را گسترش دهند.
 
وی اضافه کرد: امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و حضرات آیات صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، مکارم شیرازی و نوری همدانی نیز از مفاخر حوزه هستند که در شعر و شاعری نیز تبحر خاصی دارند و ما با وجود این مفاخر عظیم باید در حوزه‌های علمیه نسبت به گسترش هنر دینی اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی راه ورود حوزه‌های علمیه به عرصه‌های هنری هموار شده است اظهار کرد: مسؤولان حوزه‌های علمیه باید برای سازماندهی مسائل هنری در حوزه برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند و از فرهیختگانی که در حوزه وجود دارند نسبت به گسترش هنر دینی در جامعه بهره لازم را ببرند./858/202/ب2
ارسال نظرات