۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۳۱۵۱۷۷

اخبار کوتاه حرم رضوی ویژه دهه فجر

خبرگزاری رسا ـ بررسی شاخصه‌های حقانیت انقلاب اسلامی ایران، اعلام نتایج آزمون سطح پایانی نشست‌های «رویش فرهنگ»، بررسی نقش حرم رضوی در مبارزات انقلابی و برگزاری آزمون پایان دوره «امر به معروف و نهی از منکر» از عناوین اخبار کوتاه حرم رضوی ویژه دهه فجر است.
 دهه فجر

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، آزمون پایان دوره «امر به معروف و نهی از منکر» با حضور بیش از 440 نفر از خادمان افتخاری اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی برگزار شد.

 

بیش از 450 نفر از خواهران خادم افتخاری اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی، در دوره آموزشی «امر به معروف و نهی از منکر» شرکت کرده اند.

 

هدف از برگزاری این دوره و آزمون، آموزش و تربیت خادمان افتخاری متخصص ویژه امر به معروف و نهی از منکر در حرم مطهر رضوی است.

 

خادمان حرم رضوی در این دوره سه ماهه با مفاهیم معارف، احکام و تربیتی امر به معروف و نهی از منکر آشنا شدند و برخی از راهکارها و مشکلات اجرایی این فریضه دینی را مورد بررسی قرار دادند.

 

خادمانی که در این آزمون موفق به کسب امتیاز قبولی شوند، به دوره بعدی راه خواهند یافت و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، به عنوان خادمان ویژه امر به معروف و نهی از منکر در حرم مطهر رضوی فعالیت می کنند.

 

اعلام نتایج آزمون سطح پایانی نشست‌های «رویش فرهنگ»

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، نتایج آزمون سطح پایانی نشست‌های تخصصی رویش فرهنگ اعلام شد.

 

آزمون سطح چهارم در دو مرحله در مشهد و قم برگزار شده است که در مجموع بیش از 80 نفر از نخبگان و فعالان فرهنگی مشهد مقدس و 15 نفر از نخبگان فرهنگی شهر مقدس قم نیز در این آزمون شرکت کردند.

 

بیش از 60 نفر در مشهد موفق به کسب نمره قبولی شده‌اند که این نتایج بعد از جلسه اختتامیه نشست‌های تخصصی رویش فرهنگ اعلام می شود.

 

فعالان فرهنگی در این سطح به بررسی موضوعات سیر تاریخی تحولات فرهنگی، سیر در فرهنگ آرمانی انقلاب، هدف‌گذاری فرهنگ مطلوب و موانع توسعه فرهنگ می‌پردازند.

 

هدف‌گیری، برنامه‌ریزی و مدیریت فرهنگی از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی از اهداف برگزاری این نشست‌ها بود که دانش‌افزایی ناظر بر مهارت مخاطب در حوزه‌ فرهنگ، آشناسازی فعالان فرهنگی با مبانی کار فرهنگی از منظر رهبر معظم انقلاب، تربیت جمعی از عناصر ارزشمند فرهنگی و تولید درس‌نامه‌های آموزشی در حوزه‌ فرهنگ از اهداف اصلی برگزاری این نشست‌ها است .

 

بررسی نقش حرم رضوی در مبارزات انقلابی

از سوی اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی، در نشست تخصصی فجر بیداری، نقش حرم رضوی در مبارزات انقلابی بررسی می‌شود.

 

این نشست در روز یکشنبه 18 بهمن ماه، از ساعت 14:45 در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی واقع در دوربرگردان طبرسی برگزار می‌شود.

 

علاقمندان می‌توانند برای حضور در نشست تخصصی «نقش حرم رضوی در انقلاب اسلامی ایران» با تلفن 32244342 تماس بگیرند و ثبت نام کنند.

 

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدخدایی مباحث مربوطه به نقش حرم رضوی در مبارزات انقلابی را بیان می‌کند و در ادامه پرسش و پاسخ بین حاضران و سخنران صورت می گیرد.

 

بررسی شاخصه‌های حقانیت انقلاب اسلامی ایران

همزمان با ایام مبارک دهه فجر در ویژه برنامه‌های پرسمان دینی شاخصه‌های حقانیت انقلاب اسلامی ایران بررسی می‌شود.

 

«شاخصه‌های حقانیت انقلاب اسلامی ایران»، «نماینده اصلح از منظر آیات و روایات»، «نقش رهبری در مدیریت بحران‌ها»، «نقش مردم در ایجاد انقلاب اسلامی و تداوم بیداری اسلامی» و «برکات شرکت در راهپیمایی» از موضوعات این هفته پرسمان دینی است.

 

این جلسات با حضور کارشناسانی چون حجج اسلام و المسلمین روحبخش، باقری‌کیا، کشاورز، طباطبایی و گلستانی برگزار می شود.

 

سلسله جلسات پرسمان دینی ویژه زائران و گروه های زیارتی شنبه تا چهار شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در دارالهدایه دایر می شود./1308/101/ب2

ارسال نظرات