۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۱
کد خبر: ۳۱۶۵۷۵
رییس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی:

مدیریت حضرت زینب، مهندسی اسلام را از یزیدی شدن نجات داد

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی گفت: حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بسیار به موقع توانستند فتنه یزیدیان را شناسایی کردند، فساد درونی دستگاه حکومتی را رسوا سازند و دین اسلام را نجات دهند درواقع اگر مدیریت حضرت و امام زین العابدین(ع) نبود مهندسی اسلام، مهندسی یزیدی می شد.
حجت الاسلام سبحاني نيا

حجت الاسلام امرالله سبحانی نیا رییس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با بیان این که شخصیت حضرت زینب(س) همیشه از باب صبر و تحمل بر مصائب در افکار عمومی مطرح شده است، اظهار کرد: حضرت زینب(س) به عنوان یک عالم و مفسر بزرگ قرآن محسوب می شوند و باید نسبت به ابعاد مختلف شخصیتی ایشان اولویت بندی شود چرا که حضرت آگاه به مسائل سیاسی، اجتماعی، دینی و اخلاقی بودند.

 

وی مدیریت بحران را از ویژگی های تدمل برانگیز حضرت زینب(س) معرفی و تصریح کرد: ایشان قبل و بعد از واقعه عاشورا، تمام حوادث و مسیر آینده انقلاب و قیام امام حسین(ع) را با همراهی امام سجاد(ع) به صورت خارق العاده ای و به موقع مدیریت کردند و این درحالی که مردم شام و دیگر شهرها به خاطر شایعات و تبلیغات گسترده حکومت یزید، حضرت سیدالشهداء و اهل بیت اشان را خارجی می خواندند و این مدیریت یک اتفاق عادی نبود و باید به دنیا عرضه شود.

 

رییس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی به دیگر ویژگی های شخصیتی حضرت اشاره و بیان کرد: مدیریت مسائل سیاسی و اجتماعی هنر و این از افتخارات شیعه است که تجلی یک زن در مدیریت بحران را در جریان کربلا می بینیم، بانویی که در مکتب حضرت علی(ع) تربیت و پرورش یافته و در بحران عاشورا به زیبایی و صلابت در مقابل دشمن ایستادگی می کند.

 

حجت الاسلام سبحانی نیا افزود: حضرت زینب(س) به عنوان یک عالم و مدبر، هموراه در برابر رضای خداوند تسلیم بود و سعی بر خود سازی داشتند؛ ایشان باوجود سختی ها و مشکلات فراوان در تمام مسیر کربلا و بحران و مصایب عاشورا، نمازش شب خواندند و به قدری نیایش و نمازحضرت در پیشگاه خدا تجلی داشت که امام حسین(ع) از خواهر بزرگوارشان می خواهند که در نماز شب خود برای حضرت دعا کنند.

 

وی حضرت را الگویی جامع خواند و اظهار کرد: ایشان با همه سختی ها و مشکلات مختلف ولی هرگز نسبت به مسائل درون خانه از جمله احترام و تبعیت همسر و تربیت فرزندان غافل نشدند بلکه فرزندانشان باوجود سن کم ولی در واقعه عاشورا با بصیرت و آگاهی در کنار مادر و امام زمان خویش ایستادگی کردند و با تصمیمی آزادانه به استقبال شهادت رفتند؛ صبر، شجاعت، ایستادگی در برابر دشمنان و محبت از دیگر ویژگی های حضرت زینب(س) بودند.

 

رییس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در ادامه خاطرنشان کرد: انسانی که به تمامی ابعاد شخصیتی اش می پردازد و مسائل اخلاقی، سیاسی و اجتماعی را در کنار یکدیگر انجام می دهد یعنی تک بعدی رشد نمی کند، یک انسان موفق محسوب می شود.

 

حجت الاسلام سبحانی نیا افزود: جوانی موفق است که نسبت به مسائل زندگی، آگاهی، مهارت و مدیریت داشته و بالاتر از همه خود مدیریتی داشته باشد یعنی زمانی فردی می تواند دیگران بر دیگران مدیریت کند که بتواند خود را مدیریت کند.

 

وی اظهار کرد: وقتی آمریکا و دیگر کشورهای وابسته به آن می خواهند کشوری را اشغال کنند و به ملتی ظلم کنند، خود را به عنوان نماد خدمت، حقوق بشر و نماد امنیت در دنیا معرفی می کنند و این به عنوان محور مشترک عصر ما با دوره حضرت زینب(س) بود که کسانی که خلیفه مسلمین بودند، نماز جماعت می خواندند و با این عنوان و بهانه که می خواهیم سیره و سنت پیامبر(ص) را احیا کنیم، امام حسین(ع) را به شهادت رساندند.

 

رییس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در ادامه خاطر نشان کرد: حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در آن زمان توانستند بسیار به موقع فتنه یزیدیان را شناسایی کنند، فساد درونی دستگاه حکومتی را رسوا سازند و دین اسلام را نجات دهند درواقع اگر مدیریت حضرت و امام زین العابدین(ع) نبود مهندسی اسلام، مهندسی یزیدی می شد./844/302/ب3

ارسال نظرات