۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۳۱۷۰۵۱
آیت الله مجتهد شبستری:

مجلس خبرگان کلید اسلامیت نظام است/ ملاک های رهبری نظام در رهبر معظم انقلاب به نحو اکمل متجلی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز رهبری الهی را رکن رکین نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: شرایط موجود در قانون اساسی به شکر الهی در رهبر معظم انقلاب به نحو اکمل متجلی است و شاکر خداوند به جهت این نعمت هستیم.
 آيت‌الله مجتهد شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در برنامه شبکه استانی سهند، با اشاره اجمالی به زندگانی خود، اظهار داشت: در حدود بیست سال اقامت خود در حوزه علمیه قم، از آیات عظام بروجردی، محقق داماد، میرزا هاشم آملی، و امام خمینی (ره) استفاده کردم.


وی با بیان این‌که با تقاضای جمعی از مردم تهران به تهران منتقل شدم و در جمع بزرگانی چون آیت الله مهدوی کنی و دیگر بزرگان جامعه روحانیت مبارز را تشکیل دادیم و عضو شورای عالی این تشکل بودم، افزود: در دوران مبارزات انقلابی چند بار توسط نیرو های پهلوی در زمان شاه دستگیر شدم.


امام جمعه تبریز با اشاره به برنامه های تدریسی خود در دانشگاه تهران و سطح عالی طلاب، ادمه داد: بعد از آن به حکم ولایت فقیه به تبریز منتقل شدم و در این سال ها در کنار وظایف محوله در حوزه تدریس فقه و اصول نیز در سطح عالی حوزه غافل نبودم.


وی با اشاره به آثار کتبی خود مانند ولایت فقیه، سبک زندگی، تفسیر سوره حمد و اخلاص، ادامه داد: برخی دیگر نیز در حال چاپ است، کت
ب دیگری نیز برای چاپ وجود دارد که در صورت فرصت مقتضی و فصل بندی به دست چاپ خواهد رفت.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به چهار دوره نمایندگی مجلس در تهران، ابراز داشت: در طول سال های حضور در تهران نیز به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی از سوی مردم تهران در مجلس حضور داشتم.


وی با بیان این‌که بعد از تهران با حکم رهبر معظم انقلاب به تبریز منتقل شدم، ابراز داشت: در این سال ها احداث ساختمان مصلای، حوزه علمیه صادقیه، بازسازی برخی از مدارس علوم دینی و برنامه ریزی برای احداث حوزه علمیه بزرگ که در شمال کشور بی نظیر خواهد شد، از جمله فعالیت های اینجانب بود.


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به حضور خود در مجلس خبرگان رهبری، ادامه داد: چهار دوره در مجلس خبرگان از سوی مردم آذربایجان حضور داشتم و از مردم آذربایجان به خاطر این لطف و اعتماد متشکر هستیم.


وی رهبری الهی را رکن رکین نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: ولایت کلید دیگر احکام الهی است، و مجلس خبرگان کلید اسلامیت است، امتیاز بزرگ نظام ما حضور ولی فقیه در رأس حرم است، در اصل 107، 111 قانون اساسی مقرر شده است که ولی ففیه در رأس نظام اسلامی باشد و قوای سه گانه زیر نظر ولی فقیه انجام وظیفه کنند.


امام جمعه تبریز اقتدار امروز نظام اسلامی را در سایه ولایت فقیه دانست و ابراز داشت: در 8 سال جنگ تحمیلی استکبار تصورات اشتباه می کرد، از این رو گزینه نظامی دشمن از این میان حذف شده است و دشمن به دنبال دیگر برنامه ها رفت.


وی با بیان این‌که در طول این سال ها با هوشیاری و عمق فکری رهبر معظم انقلاب دیگر برنامه های دشمن علیه نظام اسلامی خنثی شد، ادامه داد: ولایت فقیه محور وحدت در جامعه اسلامی و عامل ثبات و انسجام کشور است.


آیت الله شبستری با اشاره به اهمیت مجلس خبرگان رهبری، ادامه داد: متعلق این مجلس خبرگان، رهبری است، از این رو از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افرادی که دارای فقاهت و اجتهاد متجزی و فقیه شناس هستند و عدالت دارند دراین مجلس اجتماع می کنند و وظیفه اصلی اجتماع فقهای خبرگان تعیین رهبری است.


وی با اشاره به نگرانی های زمان رحلت امام خمینی (ره)، ادامه داد: دشمن تصور می کرد با رحلت امام نظام اسلامی از هم خواهد پاشید، اما با هدایت ملائکه الله به تعبیر برخی بزرگان در کمتر 24 ساعت رهبری انتخاب شد و دشمن را مأیوس کرد و نا امید کرد.


امام جمعه تبریز با بیان این‌که تداوم انقلاب به برکت ولی فقیه زمان، وحدت و همبستگی مردم است، اظهار داشت: وظیفه اصلی خبرگان رهبری انتخاب و وظیفه دیگر که در اصل 111 بیان شده نظارت بر واجدیت شرایط رهبری در شخص رهبر است، اعضاء کمیسیون تحقیق یک بار در ماه تشکیل می شود و بر این مسائل نظارت دارد، شرایط موجود در قانون اساسی به شکر الهی در رهبر انقلاب به نحو اکمل متجلی است و شاکر خداوند به جهت این نعمت هستیم.


وی در جمله پایانی خود تأکید کرد: بعضا شنیده می شود که برخی از مردم شریف آذربایجان به دنبال راه اندازی ستادهای تبلیغاتی برای بنده هستند، از لطف همه مردم تشکر می کنم اما در چاپ و پخش پوسترهای تبلیغاتی اسرافی صورت نگیرد.


عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که در صورت هر گونه تبلیغات با ستاد مرکزی هماهنگی صورت گیرد، ابراز داشت: همین میزان که مردم بدانند در انتخابات مجلس خبرگان کاندید هستیم کافی است و لازم است از اسراف در تبلیغ پرهیز شود.


وی در پایان با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی خواستار حضور گسترده در انتخابات مجلس در انتخابات مجلس خبرگان شد و افزود: هر دو مجلس از اهمیت برخوردار است، مجلس شورای اسلامی وظیفه قانون گذاری و نظارت بر مسؤولان اجرایی کشور را بر عهده دارد، از این رو مردم با حضور گسترده و با انتخاب اصلح و شایسته در انتخابات شرکت کنند./854/203/ب3

ارسال نظرات