۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۳۱۷۴۴۷
استاد حوزه و دانشگاه:

ولایت فقیه روح جامعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تأکید براین که روح جامعه ولایت و فقه و فقاهت است، گفت: جامعه بی فقیه، جامعه مرده است.
حجت الاسلام والمسلمين اصغرمتين پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام اصغر متین پور استاد حوزه و دانشگاه، پنجشنبه شب در جمع نمازگزاران مسجد الزهرا(س) کاشان، گفت: پیامبر اکرم فرمودند: بعد از من عده ای می آیند و نقل حدیث می‌کنند و حدیث را به مردم یاد می دهند که این ها همان فقها هستند، آن هم نه فقیهی که به رحمت خدا رفته است بلکه فقیهی که باید زنده باشد.

 

وی با اشاره به این که اجتماع و زندگی ما باید به دست فقیه رقم بخورد چرا که فقیه جانشین نبی است، ابراز کرد: اگر می گویند فقیه جانشین پیامبر است برای این است که فقیه کاری را می کند که در گذشته پیامبراکرم(ص) کردند.

 

حجت الاسلام متین پور گفت: پیامبراکرم(ص) ابوجهل ها را سرجای خودشان نشاند و رهبری مانند امام خمینی(ره) نیز حکومت شاهی و ظلم ستم شاهی را سرجایش نشاند و ادامه دهنده راه این مردم بزرگ، امروز رهبر معظم انقلاب است.

 

به گفته وی، پیامبراکرم(ص) کارش این بود که خاموشی را تبدیل به نور کند و ظلمت را ببرد و نور بیاورد و هرکس در جامعه رفتارش ظالمانه است برای خاموش کردن این ظلم و روشن کردن نور عدل نیاز به نبی است و امروز که نبی در بین ما نیست، پیامبر فرمود جانشین نبی و خلیفه نبی روی زمین در عصر غیبت کسانی هستند که حدیث را نقل می کنند و می فهمند و کسی که حدیث را نقل می کند و می فهمد به غیر از فقیه جامعه الشرایط کسی نیست.

 

این استاد حوزه و دانشگاه یاد آور شد: امام خمینی(ره) که امروز در اعلا مراتب بهشت است به ما یاد داد مملکت اسلامی بدون فقیه مانند آدم بدون روح است و آدم تا زمانی که خدا گل آن را جمع کرده بود گل بود و آدم نبود، اما وقتی آدم عبد خدا و مجسمه خدا شد، خدا فرمود، روح خودم را در آن دمیدم.

 

به گفته وی، جامعه بدون فقیه انسان بی روح است یعنی گل خالی و جامعه بی فقیه جامعه مرده است و جان ندارد.

 

حجت الاسلام متین پور در ادامه، شهید فهمیده ها را ثمره درخت ولایت فقیه دانست و تأکید کرد: فردا هرکس می خواهد در قیامت مدیون خون شهدا نباشد باید درخت شهید را آبیاری کند.

 

جامعه بی فقیه، جامعه مرده است

وی افزود: خون شهید میوه درخت ولایت فقه و ولایت است و امروز حضور در پای صندوق های رای و انتخاب افرادی مانند میرزای شیرازی ها که حافظ دین و جامعه، فقه و فقاهت باشد، حداقل کاری است که می توان انجام داد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید براین که روح جامعه ولایت و فقه و فقاهت است، گفت: جامعه بی فقیه، جامعه مرده است بنابراین فقیه جانشین پیامبر است، اگر نبی نیاز است که هست و اگر آزادی و نبود بردگی توفیق است که هست این توفیق و میوه آزادگی رشید بودن زمانی بروز و ظهور دارد که جامعه روح داشته باشد و روح جامعه ولایت وفقه و فقاهت است.

 

حجت الاسلام متین پور یاد آور شد: اگر امروز رهبر معظم انقلاب می فرماید هرکس که مرا هم که قبول ندارد پای صندوق های رأی حاضر شود یک شعار و تعارف نیست.

 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اصل اولی حضور همگانی در پای صندوق های رأی و دوم انتخاب نماینده اصلح است./1307/202/ب1

ارسال نظرات