۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۳۲۰۴۸۱
حجت الاسلام رفیعی:

صدق در گفتار و عقیده از ویژگی‌های بارز مسلمان است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام رفیعی گفت: 5 نوع صدق داریم که اگر کسی این 5 نوع صدق را داشته باشد به او صدیق می‌گویند؛ صدق در گفتار و صدق در عقیده دو ویژگی و خصوصیت بارز مسلمان است.
رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام ناصر رفیعی امروز در مراسم عزاداری دهه فاطمیه که در مسجد علی ابن ابیطالب زاهدان برگزار شد، گفت: حضرت فاطمه (س) القاب زیادی داشته است بعضی از القاب در زیارت نامه ایشان آمده است.


وی ادامه داد: بعضی از القاب ایشان مشهور است و همه می دانند،انبیا همه صفات خوب را دارند، یکی القاب حضرت زهرا(س) صدیقه بوده است یعنی که خیلی صداقت در زندگی داشته است.


حجت‌الاسلام رفیعی افزود: شخصیت ها از نظر نزدیک بودن به  خدا 4 بخش است اول انبیا دوم صدیقین که به معنای جانشینان انبیا است سوم شهدا است.


وی خاطر نشان کرد: 5 نوع صدق داریم که اگر کسی این 5 نوع صدق را داشته باشد به او صدیق می گویند، مسأله صدق خیلی مهم است ما اگر خواهیم به کسی نمره بدهیم به دو چیز به او نمره بدهیم یکی صداقت و دیگری امانت است.


استاد حوزه درباره 5 نوع صدق گفت: صدق عقیدتی به معنای این است که آدم عقیده و گفتار آن یکی باشد منافق نباشد حرفی هایی که می زند آن را باور داشته باشد دوم صدق در عمل داشته باشیم یعنی عمل ما باید صادقانه باشد.


حجت‌الاسلام رفیعی ادامه داد: صدق در سخن یکی دیگر از نشانه های صدق است یعنی وقتی آدم صحبت بکند راست بگوید و یکی دیگر ازنشانه ها صدق وفا است، آدم قول هم که میدم باید رو راست باشد.


وی در پایان گفت: منافق 3 علامت دارد یک دروغ می گوید دوم بد قولی می کند و آخری این که در امانت خیانت می کند  و علامت مؤمن سه چیز است خوش قولی امانت داری و صداقت است./831/202/ب1

ارسال نظرات