۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۲
کد خبر: ۳۲۰۶۳۷
رییس امور مساجد شهرری:

هدف از غصب فدک، نابودی ولایت بود

خبرگزاری رسا ـ رییس امور مساجد شهرری گفت: هدف از غصب فدک نابودی ولایت بود چرا که حضرت خدیجه(س) به عنوان ثروتمندترین بانوی عرب، در راستای حفظ اسلام و حمایت از رسول خدا همه ثروت خود را در راه رضای خدا مصرف کرد و این غاصبان با تجربه‌ای که از مادر بزرگوار حضرت زهرا(س) داشتند می‌دانستند که ایشان نیز برای دفاع از ولایت از سرمایه فدک استفاده خواهد کرد.
اصلاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی اصلانی رییس امور مساجد شهرری، شامگاه 16 اسفند به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) در مسجد جامع شهرری به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: پیامبر(ص) فرمودند فاطمه(س) اول کسی است که بعد از رحلت من به من ملحق می‌شود.

 

وی افزود: عمر مبارک حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پدر، به بیش از 95 روز نرسید و در این زمان اندک ضربات و تحملات روحی و جسمی سختی را از ناحیه دشمنان متحمل شد.

 

حجت الاسلام اصلانی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) بعد از رحلت رسول اکرم در بازگو کردن حقایق و افزایش بصیرت مردم کوتاهی نکرد، بیان داشت: این بانوی بزرگوار بعد از درگذشت پیامبر(ص) با ایراد 5 خطبه حقایق را برای مردم بازگو کردند که مهمترین آن خطبه فدکیه نام دارد.

 

رییس امور مساجد شهرری در خصوص خطبه فدکیه ادامه داد: خطبه فدکیه سبب محکوم شدن غاصبان و بازگردانی فدک به حضرت زهرا(ص) شد چرا که فاطمه(س) با استدلال‌هایی که بیان کرد چهره و اهداف شوم دشمنان را رسوا کردند.

 

وی افزود: دلیل لقب حضرت زهرا(س) به صدیقه کبری از همان قضیه فدک سرچشمه می‌گیرد چرا که خلیفه از ایشان برای تصدیق بیان خود شاهد می‌طلبد و حضرت زهرا(س)، حضرت علی(ع) را به عنوان یکی از شاهدان خود معرفی کردند شاهدی که خداوند بینه او را در سوره رعد تصدیق کرد.

 

حجت الاسلام اصلانی هدف از غصب فدک را نابودی ولایت دانست و گفت: حضرت خدیجه(س) به عنوان ثروتمندترین بانوی عرب، در راستای حفظ اسلام و حمایت از رسول خدا همه ثروت خود را در راه رضای خدا مصرف کرد و این غاصبان با تجربه‌ای که از مادر بزرگوار حضرت زهرا(س) داشتند می‌دانستند که حضرت زهرا(س) نیز برای دفاع از ولایت از سرمایه فدک استفاده خواهد نمود به همین دلیل فدک را غصب نمودند تا ولایت را نابود کنند./813/202/ب1

ارسال نظرات