۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۳۲۱۴۵۳

توصیه‌های مادر شهید مالامیری به فعالان فضای مجازی مقاومت و بیداری

خبرگزاری رسا ـ مادر حجت‌الاسلام شهید محمدمهدی مالامیری از شهدای مقاومت و بیداری و مدافع حرم حضرت زینب(س) گفت: انتخاب‌های شهید مالامیری نه تنها بر اساس رغبت‌هایش نبود بلکه همواره سعی داشت تا رغبت‌هایش را رشد داده و طبق انتخاب‌های عمیق فکری و دینی خود قرار دهد.
حجت الاسلام مالاميري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مادر حجت الاسلام شهید محمد مهدی مالامیری از شهدای مقاومت و بیداری و مدافع حرم حضرت زینب(س) عصر امروز در اختتامیه دومین جشنواره بین المللی فعالان فضای مجازی مقاومت و بیداری به ذکر خاطراتی از این شهید مدافع حرم پرداخت.

 

وی گفت: انتخاب‌های شهید مالامیری نه تنها بر اساس رغبت‌هایش نبود بلکه همواره سعی داشت تا رغبت‌هایش را رشد داده و بر طبق انتخاب‌های عمیق فکری و دینی خود قرار دهد.

 

مادر اولین شهید روحانی مدافع حرم افزود: شهید مالامیری در اوج زندگی و با وجود دو فرزند دلبندش پا به عرصه دفاع و مقاومت گذاشت تا پدر تمام کودکانی باشد که در نهایت مظلومیت، قربانی جاه‌طلبی حیوانات انسان‌نما می‌شوند.

 

مادر حجت الاسلام شهید محمد مهدی مالامیری خاطرنشان کرد: شهید مالامیری و سایر شهدای مقاومت نه تنها مدافع حرم حضرت زینب کبری(س)، بلکه مدافع ارزش‌ها هستند؛ ارزش‌هایی که سنبلشان حرم اهل‌بیت معصومین(ع) است.

 

وی عنوان کرد: فعالان فضای مجازی مقاومت و بیداری تلاش کنند تا وظایف بر عهده خود را به ثمر برسانند؛ نخستین وظیفه این عده، رعایت حدود الهی است.

 

وی ابراز کرد: قرار گرفتن در فضای باز مجازی، هر آن انسان در لغزش گاه قرار می‌دهد؛ فعالان مجازی با این‌که در پایگاه‌های دینی و ولایی فعالیت می‌کنند، اما ممکن است دچار لغزش شوند.

 

وی افزود: بصیرت شناخت لغزش‌های فضای مجازی زمانی به وجود می‌آید که فعال فضای مجازی در بستر قرآن کریم و راه اهل‌بیت معصومین(ع) قرار گیرد و به فرمایشات ایشان عمل کند.

 

مادر حجت الاسلام شهید محمد مهدی مالامیری خاطرنشان کرد: نگاه به زندگی شهدا و دریافت پیام شهادتشان می‌تواند مؤمنان را به تلاش هرچه بیشتر وادار کند؛ شهیدان مقاومت همواره در مسیر خواست خداوند، اهل‌بیت معصومین(ع) و رهبر معظم انقلاب حرکت کردند.

 

وی بیان کرد: امروزه سخنان بسیاری در دفاع از رهبر معظم انقلاب مطرح می‌شود اما حتی دشمن هم این مسأله را سپر خود قرار داده تا به اهداف خویش برسد.

 

مادر اولین شهید روحانی مدافع حرم ادامه داد: بسیاری از ما که مدعی دفاع از ولایت هستیم، مشکلاتی داریم که نتوانستیم در برخی از عرصه‌ها پیروز شده و انتخابات هفتم اسفندماه را از دست دادیم.

 

وی گفت: دشمن همیشه دشمن و شیطان همیشه شیطان است و در بسترهای گوناگون زمان، از تمام حربه‌های خود استفاده می‌کند اما مدافعان حریم ولایت همیشه باید بر سر جای خود ایستادگی کنند تا روشن‌گر اطراف خود باشند.

 

مادر حجت الاسلام شهید محمد مهدی مالامیری تصریح کرد: شهدایی که چراغ و راهنما هستند، همگی در بسترهایی زندگی کردند که ما در آن بسترها زندگی می‌کنیم اما آنان راه و هدفی را انتخاب کردند که والاترین راه است.

 

وی افزود: با واکاوی زندگی شهدا چراغ هدایتی وجود دارد که می‌توانیم از این طریق راه هدایت را بیابیم؛ فعالان فضای مجازی مقاومت و بیداری در راهی قرار دارند که کمتر از راه شهدا نیست چراکه در جنگ نرم حضور دارند.

 

شایان ذکر است، حجت الاسلام شهید محمد مهدی مالامیری، در روز دوشنبه 26 خرداد ماه 1364هجری شمسی، مصادف با 26 ماه مبارک رمضان در خانواده‌ای روحانی و ولایی چشم به جهان گشود.

 

او که تحت تربیت پدر ومادری دلسوز و متدین بود و پدر ومادر اوهردو اهل استان مازندران که پدرش اهل کجور و مادرش از سلسله‌ی جلیلیه‌ی سادات خاندان حسینی شهرستان آمل می‌باشد. پس از گذراندن دوره‌های ابتدایی و راهنمایی با رتبه‌های عالی، در ابتدای نوجوانی در مدرسه علمیه فاطمی دروس حوزوی خود را شروع کرد.

 

سخت‌کوشی و تهذیب باعث شد بعد از سپری نمودن مقامات و سطح عالی حوزه در هشت سال به عنوان طلبه‌ای ممتاز در محضر حضرات آیات عابدی، آملی لاریجانی، شب زنده‌دار، مدرسی یزدی، سیفی مازندرانی و... بهره کافی ببرد تاجایی که قبل از سی سالگی در حوزه‌های علیمه کاشان، جامعه المصطفی العالمیه(ص) و موسسه حضرت جوادالائمه(ع) به تدریس دروس سطح( رجال، درایه، رسائل، حلقات و کفایه) بپردازد.

 

گفتنی است، شهید مالامیری سرانجام در شامگاه دوشنبه 31 فروردین 1394، مصادف با اول ماه رجب میلاد امام محمد باقر (ع)همراه با دیگر مجاهدان تیپ فاطمیون با شعار(کلنا عباسک یا زینب) در منطقه بصری الحریر استان درعای سوریه به آرزوی دیرینه‌اش رسید و جامه فاخر شهادت را بر تن کرد./997/پ202/ی

ارسال نظرات