۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۳۲۱۶۳۰

سوگواره یاس نبوی در امامزادگان آذربایجا‌شرقی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا(س) سوگواره یاس نبوی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.
سوگواره ياس نبوي

حجت الاسلام وحدت مشهوری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: همزمان با ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا(س) سوگواره یاس نبوی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام مشهوری افزود: به مناسبت ایام فاطمیه برگزاری سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه تدارک دیده شده است و در همین راستا فردا یکشنبه، سوگواره یاس نبوی در امام زاده عون بن علی(ع) از ساعت 9 تا اذان ظهر برگزار می‌شود.

 


وی افزود: عزاداری، برپایی ایستگاه وقف برای مشاوره در خصوص ترویج فرهنگ وقف با نیات عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) و احسان ناهار برای دو هزار نفر، از برنامه‌های پیش بینی شده برای این مراسم است.

 


حجت الاسلام مشهوری با انتقاد از کم بودن موقوفات با نیات عزاداری حضرت فاطمه(س)، گفت: در استان فرهنگی همچون آذربایجان‌شرقی که مردمانش ارادت خاصی به اهل بیت(ع) دارند، ضروری است تعداد موقوفات با نیات حضرت فاتطمه(س) زیاد باشد تا مراسم عزاداری حضرت فاطمه (س) پر شکوهتر برگزار شود.

 


معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که شهادت حضرت فاطمه(س) باید نقطه عطف زندگی مسلمانان باشد، بیان کرد: ضروری است از ویژگی‌های حضرت فاطمه (س) الگو برداری کنیم.

 


وی با عنوان این‌که ولایت پذیری شاخص ترین ویژگی حضرت فاطمه(س) بود، گفت: حضرت فاطمه(س) تا آخرین لحظه ولایت پذیر بودند و باید ما هم با الگو برداری از آن حضرت تا آخرین لحظه عمرمان پشت ولی فقیه باشیم. البته این ولایت پذیری حضرت فاطمه (س) در سایه بصیرت آن حضرت به وجود آمده است./935/303/ب1

ارسال نظرات