۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۳۲۳۹۲۸
آیت الله نمازی:

راه مبارزه با فقر کار و تلاش است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: اقتصاد مقاومتی به معنی تدوین نظام جامع و مانع برای شناسایی ظرفیت ها و سرمایه های مادی و معنوی در جهت توسعه کشور و تحصیل و تأمین منافع ملی و بهره وری و حسن استفاده از سرمایه های مادی و معنوی و پیشگیری از فقر و مقابله با فقر است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان، امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه کاشان در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان گفت: نظام اقتصاد مقاومتی دارای اجزاء و افرادی است که یکی از اجزاء اقتصاد مقاومتی فراهم کردن زمنیه های کار و فعالیت جوانان توسط دولت است.

 

نماینده مجلس خبرگان همچنین با اشاره به دیدار عیدانه رهبر معظم انقلاب با مسؤولان و تأکید معظم له بر توجه دولت به اقتصاد مقاومتی گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمود، اقتصاد مقاومتی باید با فرماندهی دولت و شخص معاون اول رییس جمهور زمینه ساز اقدام همه جانبه و فراگیر با هدف تحقق اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی شود.

 

آیت الله نمازی یاد آورشد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمود، من از هر اقدامی که دولت، مجلس و قوه قضائیه با اتکا به توانایی خود به جای اعتماد به آمریکا در جهت منافع مردم و گشایش امور و حل مشکلات مردم انجام دهد جدا حمایت خواهم کرد.

 

وی، جهل و فقر را مانع سعادت جامعه نام برد و افزود: دو نوع مرده وجود دارد، یکی مرده ای که روح از کالبدش جدا می شود که باید او را فورا دفن کنند و دوم مرده جاهل است که با وجود این که زنده است و می بیند و شنود و سخن می گوید و حرکت می کند اما هیچگونه کارایی ندارد و برای خودش و جامعه مفید نیست و جاهل است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یاد آورشد: امیر مومنان می فرماید، اگر فقر به صورت یک مرد و انسان مجسم می شد من او را اعدام می کردم چون فقر در جامعه اسلامی باعث ضعف و سقوط و انحطاط و عامل سلطه بیگانگان است.

 

به گفته وی، اگر جامعه اسلامی فقیر باشد همیشه دست نیاز به سوی بیگانان خواهد داشت و عامل ذلت امت اسلامی است، از این رو کسی که به فقیر باشد به دلیل سختی و فشارهای امر معاش و و زندگی و خانواده به مرز کفر نزدیک شده و گاهی حتی از خدا نیز برمی گردد.

 

عضو مجلس خبرگان گفت: اسلام هم مبارزه با جهل دارد و جامعه اسلامی تشویق به تحصیل علم کرده است چون جامعه ای که عالم و غنی باشد مسلط است اما جامعه ای که جاهل و فقیر باشد پیاده است و هیچگاه پیاده با سواره نمی تواند رقابت کند و هیچگاه جاهل با عالم نمی تواند رقابت کند و فقیر با غنی نمی تواند مقابله کند.

 

وی با تأکید بر این که اسلام برای مبارزه با جهل و فقر، برنامه های گسترده ای دارد گفت: راه مبارزه با فقر کار است و کار؛ در جامعه اسلامی همه باید فعال و مشغول کار و تولید و تلاش و فعالیت برای تأمین هزینه زندگی و خانواده از نگاه اسلام ثواب مجاهد فی سبیل الله را دارد.

 

به گفته وی، در روایات است، افرادی که برای تأمین معاش خانواده و زندگی خود تلاش می کند مانند کسی است که درمیدان جهاد نظامی مبارزه می کند و خداوند بر جوانان بیکار غضب می کند.

 

آمریکا برای حل مسأله سوریه بالاخره تسلیم پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران شد

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به تحولات سیاسی نظامی منطقه ای و جهانی یاد آورشد: آمریکا بالاخره برای حل مسأله سوریه تسلیم پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران مبنی بر این که سرنوشت بشار اسد و سوریه باید به دست ملت سوریه انجام شود شد.

 

وی با بیان این که روز گذشته سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کرد، تعیین تکلیف بشار اسد رییس جمهور سوریه و کشور سوریه در اختیار ملت سوریه است گفت: تغییر مواضع آمریکا و تن دادن به اصرار ایران ماندن بشار اسد در قدرت تا تصمیم ملت سوریه، یک عقب نشینی آمریکا در برابر تصمیم قاطع و حکیمانه جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی همچنین با اشاره به اعلام وزارت اطلاعات فلسطین مبنی بر شهادت دو هزار کودک فلسطینی و مجروح شدن 25 هزارکودک فلسطینی و بازداشت 12 هزار کودک فلسطینی و زندانی شدن آنها در زندان های مخوف رژیم صهیونیستی طی 16 سال گذشته که 480 نفر از آنها همچنان در زندان های اسرائیل بسر می برند گفت: مدعیان دروغین حقوق بشر که ایران را با بهانه عدم پایبندی به حقوق بشر محکوم می کنند چگونه در برابر ظلم و جنایات رژیم صهیونیستی اسرائیل سکوت کرده اند.

 

تمامی کشورهای عربی بدون استثنا، اسرائیل را به رسمیت خواهند شناخت

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به تلاش گسترده سران مرتجع عرب برای برقراری روابط با اسرائیل یاد آورشد: سخنگوی تشکیلات خود گردان اعلام کرد، تمامی کشورهای عربی بدون استثنا، اسرائیل را به رسمیت خواهند شناخت.

 

وی با بیان این که برای اولین بار پرچم اسرائیل در یک مسابقه ورزشی در دوحه پایتخت قطر به اهتزاز درآمد گفت: سران کشورهای عرب به ظاهر و زبان خود را مسلمان می دانند اما در خفا تسلیم سیاست های تعداد اندکی صهیونیست قرار گرفته اند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان با گرامیداشت 20 فروردین ماه، روز ملی فن آوری هسته ای یاد آورشد: بیستم فروردین ماه روزی است که دانشمندان ایرانی به فن آوری هسته ای و غنی سازی اورانیوم و راه اندازی یک زنجیره کامل غنی سازی را در نطنز ایجاد کردند.

 

وی با درود با روان پاک و مطهر شهدای هسته ای، یاد و خاطره شهید دکتر علی محمدی، شهید شهریاری، شهید احمدی روشن، شهید رضایی نژاد و شهید قشقائی را گرامی داشت.

 

ماه رجب از ماه های بسیار برجسته است

آیت الله نمازی همچنین با اشاره به آغاز ماه شریف رجب گفت: ماه رجب از ماه های بسیار برجسته و ماه ذکر، عبادت، انس باخدا، خلوت باخدا است و روز و شب اول ماه رجب اعمال و ادعیه ویژه ای دارد.

 

وی با اشاره به این که دهم رجب تولد حضرت جواد الائمه(ع) است، یاد آورشد: اول رجب نیز سالروز تولد امام باقر(ع) ولی نعمت مردم منطقه کاشان است که در سال 113 قمری امام باقر(ع) فرزندش سلطانعلی را به عنوان وکیل و نماینده خود بر اساس تقاضا و درخواست اهالی چهل حصاران ‹‹ کاشان و فین›› به این منطقه اعزام و سه سال در منطقه به فعالیت های علمی و معنوی پرداخت و نهایتا مظلومانه به شهادت رسید./1307/پ201/ج

ارسال نظرات